Dr. Müh. Kürşat KAZANKAYA
e- posta : kursatkazankaya@hotmail.com

10 Adımda E-Ticaret

13 Ekim 2018, Cumartesi

     

E-ticarete başlayacak olan kişi veya kurumlar için yapılması gerekenleri aşağıdaki on adımda sıralayabiliriz. Girişimcilerin yeni gözdesi e-ticarette başarılı olmak için bu adımlara dikkat etmekte fayda var. İşte başarılı bir e-ticaret projesi için gerekli on adım:

Adım 1- Bir İş Fikri Bulma Veya Mevcut İşi İnternet’e Taşıma:

Bu adım en önemli adımdır demek pekte yanlış sayılmaz. Proje seçerken İnternet’ten pazarlamaya uygun bir proje olması hayati öneme sahiptir. Bazı sektörler ve iş fikirleri için İnternet hiç faydalı olamayabilir.

Adım 2- Online Pazar Araştırması:

Online pazar araştırması da iş fikrinin ya da mevcut işin İnternet’e taşınması esnasında olmazsa olmaz bir adımdır. Pazar araştırması girişimciye bir yol haritası çıkarma ve stratejik kararlar alma noktasında çok faydalı olacaktır. Bu adımda SWOT analizinden de faydalanmak gerekir.

Adım 3- Müşteri Ve Rakip Analizleri:

Hedef kitlenizin netleşmeye başlaması, rakiplerin faaliyetleri ve web sitelerinin analizi, konumlanma ve firmanın farklı yanları bu adımda belirlenir.

Adım 4- Temel İnternet Stratejisi Oluşturma:

Projede, amaç, hedef, vizyon, misyon, politika, bütçe, taktik ve bunlara bağlı temel stratejisinin oluşturulması başarı için elzemdir. İzlenecek yolun baştan planlanması kriz zamanlarında doğru kararlar almak için faydalı olacaktır.

Adım 5- Hedef Kitle Belirleme Ve Satış Planı Oluşturma:

Firmanın hedef kitlesinin net bir şekilde ortaya konması boşa para harcamaktan kurtaracaktır. Hedef kitlenin özellikle demografik açıdan net bir şekilde belirlenmesi önemlidir. Örneğin yaş, coğrafi bölge, cinsiyet, ilgi alanları, meslek gruplar vb. hedeflemeler satış planında da yer almalı, pazarlama bütçesi bu yönde harcanmalıdır. Dijital pazarlama yöntemlerinde nokta hedefleme ve geri dönüşüm ölçümlemesi yapmak gayet mümkündür.

Adım 6- Tedarikçi Ve Müşteriler İçin Mesafeli Sözleşme Akdi:

E-ticaret sitesi projelerinde hem tedarikçiler hem de müşteriler için mesafeli satış sözleşmeleri eksiksiz hazırlanmalı ve siteye yerleştirilmelidir.

Adım 7- E-Ticaret Sitesi Satın Alma, Kiralama Veya Yazdırma:

Satış siteleri normal web sitelerinden farklı olarak online ödeme alınabilen ve stok-kargo-sipariş vb. takip edilebildiği bir veri tabanına sahiptir. E-ticaret yapmak için ya bu sitelerden satın almalı ya yazdırmalı ya da kiralama yapılmalıdır. Sistemin kurulumu için ortalama maliyetler aşağıdaki gibidir:

• Alan adı (Domain): 12 $ , Web barındırma hizmeti (Hosting): 40 $, Web sitesi (Online shop) -Ücretsiz yazılımlar (scriptler): 0 $ -Ücretli yazılımlar: 300-900 $ - Profesyonel yazılımlar: 1000$ > , SSL sertifikası: 25 $, SSL için IP adresi: 15 $, SSL kurulumu: 50 $, Sanal POS için yıllık : 50 $ (Bankaya göre değişmektedir.), Toplam ortalama: 800 $ + KDV

Adım 8- Açılış Sonrası İzlenmesi Gereken Adımlar:

• Ödeme Alt Yapısını Kurma ( kredi kartı, havale/eft, kapıda ödeme gibi)

• Güvenlik Alt Yapısını Kurma ( ssl veya set güvenlik sertifikalarının aktivasyonu)

• Lojistik Alt Yapıyı Kurma ( kargo veya farklı taşıma firmaları ile sözleşme)

• Hukuksal Alt Yapının Kurulması ( sözleşmelerin hazırlanıp siteye yerleştirilmesi)

9- Dijital Pazarlama Faaliyetleri:

Bu adımda, web sitesinin tanıtımı ve siteye ziyaretçi çekmek ve gelen ziyaretçinin müşteriye dönüşmesi için gerekli reklamların yönetimi yer alır. Örneğin Google Adwords uygulaması ile belirlenen anahtar kelimelerde Google arama motorunda yapılan aramalarda sitenin reklamı gösterilerek trafik oluşturulabilir. En önemli husus doğru hedefleme, metriklerin analizi ve yeniden pazarlama faaliyetleridir. Tabi ki dağıtım, müşteri hizmetleri, satış sonrası gibi hizmetlerin de sıkıntısız yürütülmesi gerekir.

10- Dönüşüm Optimizasyonu:

Tüm sistemin işlevselliği ve her adımın sürekli iyileştirilmesi de en önemli adımlardan biridir.. Elde edilen verilerin analizi ile kullanıcı deneyimi geliştirilmeli, ziyaretçi ve buna bağlı olarak müşteri tercihleri, ayrıca sitede ki müşteri hareketleri izlenmeli satışları arttırmak için her adım optimize edilmelidir. Bu işlemler yeniden ve tekrar yeniden yapılırken dijital dünyadaki yenilikler de takip edilmeli ve projede uygulanmalıdır. 



Yazarın Tüm Yazıları
Neuralink - Covid-19 - Bill Gates ve ŞİLİ!
Twitter’da Satılan İlk Tweet Bir Türk’e Nasip Oldu
Google'de En Çok "Ekmek" Aranmış !
1 Milyon Yazılımcı Projesi Nedir?
COVID-19 ve İnternet Dünyasına Etkileri
10 maddede “We Are Social” 2020 Raporu
Youtube Reklam Gelirleri İlk Kez Açıklandı!
Türkiye’de E-Ticaret İçin En Yaygın Bilinen Pazaryerleri
E-Ticarette Kazandıran Pazarlama Teknikleri
Yeni Neslin Gözdesi: Dijital Pazarlama Uzmanlığı
Firmalar Neden Sosyal Medyada Olmayı Tercih Ediyorlar?
E-Ticaret ve Dijital Pazarlamaya Dair 2019 Yılı İstatistikleri
Dijital Pazarlamanın (/Reklamların) 5 Eşsiz Özelliği
En iyi 10 Türkçe Podcast
Facebook’un zihin okuma cihazı nihayet test edildi
Okey Google Furyası: Google Asistan
Dijital reklamlarla ilgili beklenen vergi ve bunun getirdikleri
Yeni ekonominin özellikleri
E-Ticaretin 2019 Yılına Kadarki Gelişimi
E-Ticarette Tüketicilerin Profili
E-Ticarette Gelişen Ödeme Sistemleri
Yeni Ekonomi ve Yeni Kazanç Modelleri
E-Ticarette Efsaneler ve Gerçekler
İnternet’in Getirdiği Yeni Nesil Aracılar...
E-Ticaret ile KOBİ’ler Dünyaya Açılıyor
Dijital bölünme geliyor!
Etkili Bir Web Sitesi Nasıl Olmalıdır?
İnternet'ten En Çok Satan Ürünler
10 Adımda E-Ticaret
2018’e Damga Vuran Dijital Pazarlama Trendleri
Dünyanın En Değerli 3 Markası Yine Dijital Dünyadan!
Bu “Twitch” ezberleri bozar!
Akıllı Kumaşlar Hayatımıza Giriyor!
Sosyal Medya ve Seçim Propagandaları
Kobiler İçin “E-Ticaret” Kaçırılmaması Gereken Bir Fırsat!
Facebook, Yapay Zeka Geliştirmek İçin Instagram Fotoğraflarınızı Kullanıyor!
Sosyal Medya Marka İmajınızı Yerle Bir Edebilir!
Facebook Skandalının Ardındaki Manipülasyon!
TUSİAD’ın Raporu E-Ticaretin Önlenemez Yükselişini Gözler Önüne Seriyor...
Web sitelerinin alan adı (Domain Name) uzantıları ne anlama geliyor...
Ekonominin Yükselen Trendi Yine İNTERNET GİRİŞİMCİLİĞİ
Herkes Onu Konuşuyor: “WEB 4.0” İle Hangi Yenilikler Hayatımıza Girecek?
Sağım-Solum, Önüm-Arkam: Sosyal Medya!
Pazarlamacıların Yeni Gözdesi: “LBP”
Mobil Ödeme Sistemlerinde Şifresiz Devrim Çok Yakında...
WhatsApp’ta işletmelere özel uygulama dönemi başlıyor...
Web Sitenizi Ücretsiz Olarak Google’da Üst Sıralara Taşıyabilirsiniz!
KOBİ’ler İçin E-Ticaret ve Dijital Pazarlama Çağın Fırsatı!
Ceset Videosundan Sonra Youtube, Tüm Ünlü Kanalları İncelemeye Alıyor!
“Yeni Aşkımız Yapay Zeka” Sloganıyla, Türkiye Yapay Zeka Zirvesi 14 Şubat’ta Gerçekleşecek
2017’de en çok para kazandıran 10 Youtube kanalı
Mobil Uygulamalara Yapılan Harcama Parmak Isırtıyor!
Google Çalışanlarını İşe Alırken Bakın Neler Soruyor!
Facebook ve Kurucusu Hakkında Bilinenler ve Bilinmeyenler!
“Bitcoin” Çılgınlığı Artarak Devam Ediyor!
Türkiye’nin Acilen 30 Bin Siber Güvenlik Uzmanına İhtiyacı Var!
Türkiye’nin İlk İnsansı Robot Fabrikası Seri Üretime Başladı
XI. İstanbul Bilişim Kongresi 6 Aralık 2017’de İstanbul’da
TÜRKİYE İÇİN "BİLİŞİM” STRATEJİK SEKTÖR!
Anneler-Babalar Dikkat! Mavi Balina Oyunu Öldürüyor!
Google'da Yapılan En İlginç Aramaların Listesi Şaşkınlık Yaratıyor!
Dünyada Çok Yaygın Olan DROPSHİP Sektörü Türkiye’de De Hızla Gelişiyor
Yapay Zekalı Robotlar Bir Yandan Hayranlık Bir Yandan Da Endişe Yaratmaya Devam Ediyor
2017 İnternet Ve Sosyal Medya Kullanıcı Profilleri Açıklandı
FACABOOK ROBOTLARI NEDEN KAPATTI?
GOOGLE’IN YENİ ÖZELLİĞİ ÇIĞIR AÇTI!
“DEEP WEB” BİR ŞEHİR EFSANESİ DEĞİL!
İNTERNET’TEN PARA KAZANMANIN EN HIZLI YOLU
NEDİR BU "SPAM" DEDİKLERİ?
FACEBOOK KULLANICILARI POTANSİYEL BİR DENEK Mİ?