Dr. Müh. Kürşat KAZANKAYA
e- posta : kursatkazankaya@hotmail.com

İnternet’in Getirdiği Yeni Nesil Aracılar...

17 Kasım 2018, Cumartesi

     

Bilindiği gibi ticaret hayatında İnternet, her şeyden önce kullanıcılarına aradıkları ürüne kolay ulaşım, sınırsız bilgi, karşılaştırma imkanı ve fiyat avantajı sağlamasıyla ünlendi. Mesela eskiden belli bir konuda yazılmış kitapları toplamak için kitapçı kitapçı gezmek zorundayken şimdi tek bir tıkla o konuda yazılmış tüm kitapları anında listeleyebiliyoruz. Bu örnekten yola çıkarak İnternet sayesinde artık fiziksel mekan kısıtlamasının önüne geçilmiştir dahi diyebiliriz. Başka bir örnekle, www.amazon.com web sitesinde 3 milyondan fazla kitap satışa sunulmaktadır. Peki tüm bu kitaplar hali hazırda tek bir depoda mı stoklanır? Tabi ki hayır. Amazon.com gelen siparişlerin tedariği için ilgili yayın evi ile irtibata geçip kargolama sürecini yayın evi ile birlikte gerçekleştirmektedir.

Aslında şunu söyleyebiliriz ki geleneksel satış zincirinde yer alan toptancılar ve perakendecilerin rolü, İnternet ekonomisi ile birlikte azalmış ve üretici direkt olarak tüketiciye ulaşabilme imkanına kavuşmuştur. Aracıların azalması ürün fiyatını da aşağıya çekmektedir. Tüketicinin oldukça karlı olduğu düşünülen bu yeni sistemden aslında üreticiler ve kargo/lojistik firmaları da oldukça olumlu etkilenmektedir. Üreticiler, aracıların ve diğer maliyetlerin azalması ile birlikte hem satış fiyatlarını düşürebilmiş hem de kar marjlarını arttırabilmişlerdir. Fakat bu değişen yapı içerisinde geleneksel aracıların yerini artık yeni nesil online aracılar almaktadır. Yeni nesil online aracılar, şirketten şirkete (b2b) web siteleri, şirketten bireye (b2c) web siteleri olabileceği gibi dropship (stoksuz ticaret) yöntemiyle çalışan e-ticaret siteleri ya da affilate marketing (satış ortaklığı) yapan sitelerdir. İnternet ekonomisi ile birlikte yeni bir iş kolu olarak çalışan bu online aracılar artık hayatımıza resmen girmiş durumdadır.

İnternet ortamında, geleneksel aracılardan farklı olarak, online aracıların sanal alışveriş mağazalarında 7/24 satın alma yapabiliyoruz. Hatta İnternet ortamında ürünlerin fiyat ve özelliklerini listeleyip karşılaştırmalı olarak bize sunan inceleme siteleri dahi bulunmakta. Sadece bu sitelere girerek aynı ürünün farklı sitelerdeki satış ve fiyat koşullarını toplu halde görebiliyoruz. www.cimri.com , www.akakce.com www.ucuzu.com gibi siteler Türkiye’de faaliyet gösteren inceleme sitelerine örnek teşkil ediyor. Bu tarz inceleme siteleri de bir bakıma online aracılık yapıyorlar aslında.

İnternet’in getirdiği avantajları değerlendiren birçok marka artık gözde semtlerde yüksek kira bedelleri ile mağaza açmak yerine, e-ticaret sitelerine gelen ziyaretçilerine teşvik edici indirim ve fırsatlar sunmayı yeğliyor. Böylelikle hem kar marjlarını arttırabilmekte hem de müşterilerine daha uygun fiyatlar sunabilmekteler. Bununla birlikte hayatımızın merkezinde yer etmiş e-ticaret girişimleri, ürün ve hizmetlerini satacak binlerce online aracı ile çalışıyor. Bu model ile yeni nesil aracıların sayısı her geçen gün artış gösteriyor ve hangi web sitesinin üretici hangisinin online aracı olduğunu anlamak ise neredeyse imkansızlaşıyor. Hatta bazı aracılar ürünün gerçek sahibinin satış fiyatının altında fiyatlar ile bile faaliyet gösterebiliyorlar. Bu durum tüketiciler için bir avantaj oluşturduğu gibi İnternet’ten para kazanmak isteyen girişimciler için de düşük sermaye ile kendi işini kurma fırsatları sunuyor.

Gün geçmeden hayatımıza eklenen bir yeniliğin yaşandığı bilgi çağında, online aracılık kavramı da artık hayatımızın bir parçası olmayı başardı diyebiliriz. Bitirmeden şunu eklemeliyim ki gelecekte klasik aracıların yerini tamamen online aracıların alacağını savunan görüşler bulunmakta. Hatta bir adım ilerisinde online aracıların da ortadan kalkacağı ve tüketicinin satın almak istediği ürün ile ilgili tüm özellikleri ( renk, boyut, malzeme vb.) bilgisayardan kendisinin belirleyip direkt üreticiden özel sipariş vereceği dönemlere yaklaştığımızı dillendirenlerin sayısı da yadsınamaz. Ömrümüz yettikçe, her yeni günün bize ne gibi kolaylıklar getireceğini ve dünyamızın cezbeden değişimini birlikte tecrübe edeceğiz. 



Yazarın Tüm Yazıları
Neuralink - Covid-19 - Bill Gates ve ŞİLİ!
Twitter’da Satılan İlk Tweet Bir Türk’e Nasip Oldu
Google'de En Çok "Ekmek" Aranmış !
1 Milyon Yazılımcı Projesi Nedir?
COVID-19 ve İnternet Dünyasına Etkileri
10 maddede “We Are Social” 2020 Raporu
Youtube Reklam Gelirleri İlk Kez Açıklandı!
Türkiye’de E-Ticaret İçin En Yaygın Bilinen Pazaryerleri
E-Ticarette Kazandıran Pazarlama Teknikleri
Yeni Neslin Gözdesi: Dijital Pazarlama Uzmanlığı
Firmalar Neden Sosyal Medyada Olmayı Tercih Ediyorlar?
E-Ticaret ve Dijital Pazarlamaya Dair 2019 Yılı İstatistikleri
Dijital Pazarlamanın (/Reklamların) 5 Eşsiz Özelliği
En iyi 10 Türkçe Podcast
Facebook’un zihin okuma cihazı nihayet test edildi
Okey Google Furyası: Google Asistan
Dijital reklamlarla ilgili beklenen vergi ve bunun getirdikleri
Yeni ekonominin özellikleri
E-Ticaretin 2019 Yılına Kadarki Gelişimi
E-Ticarette Tüketicilerin Profili
E-Ticarette Gelişen Ödeme Sistemleri
Yeni Ekonomi ve Yeni Kazanç Modelleri
E-Ticarette Efsaneler ve Gerçekler
İnternet’in Getirdiği Yeni Nesil Aracılar...
E-Ticaret ile KOBİ’ler Dünyaya Açılıyor
Dijital bölünme geliyor!
Etkili Bir Web Sitesi Nasıl Olmalıdır?
İnternet'ten En Çok Satan Ürünler
10 Adımda E-Ticaret
2018’e Damga Vuran Dijital Pazarlama Trendleri
Dünyanın En Değerli 3 Markası Yine Dijital Dünyadan!
Bu “Twitch” ezberleri bozar!
Akıllı Kumaşlar Hayatımıza Giriyor!
Sosyal Medya ve Seçim Propagandaları
Kobiler İçin “E-Ticaret” Kaçırılmaması Gereken Bir Fırsat!
Facebook, Yapay Zeka Geliştirmek İçin Instagram Fotoğraflarınızı Kullanıyor!
Sosyal Medya Marka İmajınızı Yerle Bir Edebilir!
Facebook Skandalının Ardındaki Manipülasyon!
TUSİAD’ın Raporu E-Ticaretin Önlenemez Yükselişini Gözler Önüne Seriyor...
Web sitelerinin alan adı (Domain Name) uzantıları ne anlama geliyor...
Ekonominin Yükselen Trendi Yine İNTERNET GİRİŞİMCİLİĞİ
Herkes Onu Konuşuyor: “WEB 4.0” İle Hangi Yenilikler Hayatımıza Girecek?
Sağım-Solum, Önüm-Arkam: Sosyal Medya!
Pazarlamacıların Yeni Gözdesi: “LBP”
Mobil Ödeme Sistemlerinde Şifresiz Devrim Çok Yakında...
WhatsApp’ta işletmelere özel uygulama dönemi başlıyor...
Web Sitenizi Ücretsiz Olarak Google’da Üst Sıralara Taşıyabilirsiniz!
KOBİ’ler İçin E-Ticaret ve Dijital Pazarlama Çağın Fırsatı!
Ceset Videosundan Sonra Youtube, Tüm Ünlü Kanalları İncelemeye Alıyor!
“Yeni Aşkımız Yapay Zeka” Sloganıyla, Türkiye Yapay Zeka Zirvesi 14 Şubat’ta Gerçekleşecek
2017’de en çok para kazandıran 10 Youtube kanalı
Mobil Uygulamalara Yapılan Harcama Parmak Isırtıyor!
Google Çalışanlarını İşe Alırken Bakın Neler Soruyor!
Facebook ve Kurucusu Hakkında Bilinenler ve Bilinmeyenler!
“Bitcoin” Çılgınlığı Artarak Devam Ediyor!
Türkiye’nin Acilen 30 Bin Siber Güvenlik Uzmanına İhtiyacı Var!
Türkiye’nin İlk İnsansı Robot Fabrikası Seri Üretime Başladı
XI. İstanbul Bilişim Kongresi 6 Aralık 2017’de İstanbul’da
TÜRKİYE İÇİN "BİLİŞİM” STRATEJİK SEKTÖR!
Anneler-Babalar Dikkat! Mavi Balina Oyunu Öldürüyor!
Google'da Yapılan En İlginç Aramaların Listesi Şaşkınlık Yaratıyor!
Dünyada Çok Yaygın Olan DROPSHİP Sektörü Türkiye’de De Hızla Gelişiyor
Yapay Zekalı Robotlar Bir Yandan Hayranlık Bir Yandan Da Endişe Yaratmaya Devam Ediyor
2017 İnternet Ve Sosyal Medya Kullanıcı Profilleri Açıklandı
FACABOOK ROBOTLARI NEDEN KAPATTI?
GOOGLE’IN YENİ ÖZELLİĞİ ÇIĞIR AÇTI!
“DEEP WEB” BİR ŞEHİR EFSANESİ DEĞİL!
İNTERNET’TEN PARA KAZANMANIN EN HIZLI YOLU
NEDİR BU "SPAM" DEDİKLERİ?
FACEBOOK KULLANICILARI POTANSİYEL BİR DENEK Mİ?