Dr. Müh. Kürşat KAZANKAYA
e- posta : kursatkazankaya@hotmail.com

2018’e Damga Vuran Dijital Pazarlama Trendleri

9 Ekim 2018, Salı

     

2018 yılının son çeyreğine girdiğimiz bu günlerde pazarlama dünyasının vazgeçilmezi olmayı başarmış dijital pazarlama trendlerini siz değerli okuyucular için derledim. Özellikle tüm dünyada öğrenmeye programlanmış yazılımların ve mobil cihaz kullanım oranlarının hızla artması bununla birlikte Endüstri 4.0 diye adlandırılan nesnelerin İnternet’i ve yapay zeka uygulamalarının hayatımıza girmesi ile birlikte markalar için dijital pazarlamanın önemi giderek artıyor. Bu yıl trend olmayı başarmış 3 dijital teknoloji ise şöyle:

1- Yapay Zeka ve Sohbet Robotları:

Artık yapay zekalı makineler, tıpkı canlılar gibi topladıkları verileri işleyerek yeni şeyler öğreniyor. Makine öğrenmesi denilen bu süreçte yapay zeka yazılımları kendisine verilen verilerden yola çıkarak yeni bilgiler elde edebiliyor. Pazarlama dünyasında yapay zeka, web sitesindeki bir kullanıcının geçmişini incelemek ve potansiyel alıcının satın alma yolculuğundaki aşamalar ile alakalı bir içerik sağlamakta kullanılıyor. Ayrıca, yapay zeka ve davranışsal pazarlamanın birlikte ilerlediği söyleniyor. 2017'de, pazarlama platformları daha çok web site kullanımları, tarama kalıpları, arama geçmişi, çerez dosyalarını ve içerik tercihleri gibi bilgileri toplayıp saklıyorlardı. Şimdilerde geldiğimiz aşama ise çok daha heyecan verici. Dijital dünyanın devlerinden Adobe, artık makinelerin stratejik pazarlama kararları vermeye başlayacağını söylüyor. Makineler çeşitli kanallardaki dijital kampanyaları başlatıp, durdurup ve algılanan kişilikleri hedefleyecek şekilde işlem yapabilecek hale geliyor.

Pazarlamacılar, Intercom ve Drift gibi araçlar sayesinde, potansiyel müşterilerle iletişim kurmak için Yapay Zeka’ya dayalı canlı sohbet araçlarını da kullanabiliyor. Sohbet robotları (Chatbots), kullanıcıların söylediklerini çok kısa sürede analiz ediyor ve kullanıcıların isteklerini yerine getiriyor. Chatbots, Yapay Zeka’nın (AI) sözcüsü olarak da düşünülebilir ve artık yaygın olarak kullanılan, erişilebilir bir Yapay Zeka şekli haline geldi diyebiliriz.

2- AR Pazarlama ve VR Pazarlama:

Augmented Reality (Artırılmış Gerçeklik), 2018’de pazarlama ve reklam dünyasının trend konularından biri olmayı başardı. AR’yi, akıllı cihazların cisim tanıma özelliğini kullanarak, sanal nesnelerin gerçek görüntülerin üzerine bindirilmesi olarak tanımlayabiliriz. Snapchat’in başını çektiği yeni artırılmış gerçeklik dünyası Facebook, Google ve Apple’ın da pazara girişiyle iyice ısındı. Bu pazarın 2022'ye kadar 117.4 milyar dolara ulaşması bekleniyor. Son dönemlerde cazibesi iyiden iyiye artan Virtual Reality (Sanal Gerçeklik) sayesindeyse pazarlama uzmanları hedef kitlelerine etkileyici sunumlar ve kendini özel hissettiren deneyimler yaşatıyor.

3- Influencer Pazarlama

İnternet ortamında bir ölçüde fenomen olmuş ve ön plana çıkmış kişilere “influencer” adı veriliyor. Bu kişiler 2018’de markalar ve reklam ajanslarının yeni odağı olmayı başardı. Özellikle YouTube ve Instagram’da boy gösteren bu kişiler; markaların tanıtımı ve hedef kitleye mesajlarının iletilmesinde yeni bir yol olarak karşımıza çıkıyor. Ancak çok fazla reklam alınması ve inandırıcılığın tam olarak sağlanamaması markalar için bir sorun olmaya devam ediyor. 



Yazarın Tüm Yazıları
Neuralink - Covid-19 - Bill Gates ve ŞİLİ!
Twitter’da Satılan İlk Tweet Bir Türk’e Nasip Oldu
Google'de En Çok "Ekmek" Aranmış !
1 Milyon Yazılımcı Projesi Nedir?
COVID-19 ve İnternet Dünyasına Etkileri
10 maddede “We Are Social” 2020 Raporu
Youtube Reklam Gelirleri İlk Kez Açıklandı!
Türkiye’de E-Ticaret İçin En Yaygın Bilinen Pazaryerleri
E-Ticarette Kazandıran Pazarlama Teknikleri
Yeni Neslin Gözdesi: Dijital Pazarlama Uzmanlığı
Firmalar Neden Sosyal Medyada Olmayı Tercih Ediyorlar?
E-Ticaret ve Dijital Pazarlamaya Dair 2019 Yılı İstatistikleri
Dijital Pazarlamanın (/Reklamların) 5 Eşsiz Özelliği
En iyi 10 Türkçe Podcast
Facebook’un zihin okuma cihazı nihayet test edildi
Okey Google Furyası: Google Asistan
Dijital reklamlarla ilgili beklenen vergi ve bunun getirdikleri
Yeni ekonominin özellikleri
E-Ticaretin 2019 Yılına Kadarki Gelişimi
E-Ticarette Tüketicilerin Profili
E-Ticarette Gelişen Ödeme Sistemleri
Yeni Ekonomi ve Yeni Kazanç Modelleri
E-Ticarette Efsaneler ve Gerçekler
İnternet’in Getirdiği Yeni Nesil Aracılar...
E-Ticaret ile KOBİ’ler Dünyaya Açılıyor
Dijital bölünme geliyor!
Etkili Bir Web Sitesi Nasıl Olmalıdır?
İnternet'ten En Çok Satan Ürünler
10 Adımda E-Ticaret
2018’e Damga Vuran Dijital Pazarlama Trendleri
Dünyanın En Değerli 3 Markası Yine Dijital Dünyadan!
Bu “Twitch” ezberleri bozar!
Akıllı Kumaşlar Hayatımıza Giriyor!
Sosyal Medya ve Seçim Propagandaları
Kobiler İçin “E-Ticaret” Kaçırılmaması Gereken Bir Fırsat!
Facebook, Yapay Zeka Geliştirmek İçin Instagram Fotoğraflarınızı Kullanıyor!
Sosyal Medya Marka İmajınızı Yerle Bir Edebilir!
Facebook Skandalının Ardındaki Manipülasyon!
TUSİAD’ın Raporu E-Ticaretin Önlenemez Yükselişini Gözler Önüne Seriyor...
Web sitelerinin alan adı (Domain Name) uzantıları ne anlama geliyor...
Ekonominin Yükselen Trendi Yine İNTERNET GİRİŞİMCİLİĞİ
Herkes Onu Konuşuyor: “WEB 4.0” İle Hangi Yenilikler Hayatımıza Girecek?
Sağım-Solum, Önüm-Arkam: Sosyal Medya!
Pazarlamacıların Yeni Gözdesi: “LBP”
Mobil Ödeme Sistemlerinde Şifresiz Devrim Çok Yakında...
WhatsApp’ta işletmelere özel uygulama dönemi başlıyor...
Web Sitenizi Ücretsiz Olarak Google’da Üst Sıralara Taşıyabilirsiniz!
KOBİ’ler İçin E-Ticaret ve Dijital Pazarlama Çağın Fırsatı!
Ceset Videosundan Sonra Youtube, Tüm Ünlü Kanalları İncelemeye Alıyor!
“Yeni Aşkımız Yapay Zeka” Sloganıyla, Türkiye Yapay Zeka Zirvesi 14 Şubat’ta Gerçekleşecek
2017’de en çok para kazandıran 10 Youtube kanalı
Mobil Uygulamalara Yapılan Harcama Parmak Isırtıyor!
Google Çalışanlarını İşe Alırken Bakın Neler Soruyor!
Facebook ve Kurucusu Hakkında Bilinenler ve Bilinmeyenler!
“Bitcoin” Çılgınlığı Artarak Devam Ediyor!
Türkiye’nin Acilen 30 Bin Siber Güvenlik Uzmanına İhtiyacı Var!
Türkiye’nin İlk İnsansı Robot Fabrikası Seri Üretime Başladı
XI. İstanbul Bilişim Kongresi 6 Aralık 2017’de İstanbul’da
TÜRKİYE İÇİN "BİLİŞİM” STRATEJİK SEKTÖR!
Anneler-Babalar Dikkat! Mavi Balina Oyunu Öldürüyor!
Google'da Yapılan En İlginç Aramaların Listesi Şaşkınlık Yaratıyor!
Dünyada Çok Yaygın Olan DROPSHİP Sektörü Türkiye’de De Hızla Gelişiyor
Yapay Zekalı Robotlar Bir Yandan Hayranlık Bir Yandan Da Endişe Yaratmaya Devam Ediyor
2017 İnternet Ve Sosyal Medya Kullanıcı Profilleri Açıklandı
FACABOOK ROBOTLARI NEDEN KAPATTI?
GOOGLE’IN YENİ ÖZELLİĞİ ÇIĞIR AÇTI!
“DEEP WEB” BİR ŞEHİR EFSANESİ DEĞİL!
İNTERNET’TEN PARA KAZANMANIN EN HIZLI YOLU
NEDİR BU "SPAM" DEDİKLERİ?
FACEBOOK KULLANICILARI POTANSİYEL BİR DENEK Mİ?