Dr. Müh. Kürşat KAZANKAYA
e- posta : kursatkazankaya@hotmail.com

E-Ticaret ve Dijital Pazarlamaya Dair 2019 Yılı İstatistikleri

12 Ekim 2019, Cumartesi

     

E-ticaret ve dijital pazarlamanın, çeşitli çalışmalarda, her geçen gün katlanarak attığını gösteren çok ilginç istatistikler mevcut. Her ne kadar rakamlar havada uçuşuyor olsa da üzerinde hem fikir olunmuş aşağıdaki istatistikler, bugün olduğu gibi yakın gelecekte de en hızlı büyüyen sektörün e-ticaret olacağını açıkça ortaya koyuyor. Özellikle 2000’li yıllarda dijital çağın kucağına doğmuş Y kuşağının bu rakamlara etkisini henüz tam göstermemiş olmasına rağmen bu denli hızlı büyüme yakın gelecekte hız kesmeyeceğe benziyor. İşte ışık hızında dijitalleşen dünyadan e-ticaret ve dijital pazarlamaya dair en son istatistikler şöyle:

1- Tüketicilerin % 90’ı satın alma kararlarında İnternet’teki yorumların etkili olduğunu düşünüyor.

2- İnternet kullanıcılarının %71’i, Facebook ya da Twitter’da takip ettiği markanın ürünlerini satın almaya o markayı takip etmeyen kullanıcılara göre daha yatkın.

3- İçinde resim/video bulunan paylaşımlar resimsiz paylaşımlara göre % 53 daha fazla like, %104 daha fazla yorum alıyor.

5- Tüketicilerin %61’i içerik sağlayan markaların ürünlerini satın almaya daha yatkın.

6- Ortalama bir içerik pazarlama stratejisi % 2000 daha fazla blog trafiği sağlıyor, şirketin toplam gelirini ise %40 oranında arttırıyor.

7- Bir bloga sahip olan şirketlerin web siteleri, bir blogu olmayan şirketlere göre: %494 daha fazla indekslenmiş sayfaya sahip, % 97 daha fazla link alıyor, %55 daha fazla ziyaretçi alıyor.

8- Tüketicilerin % 59’u dijital reklamlardan etkileniyor.

9- Akıllı telefon sahiplerinin % 46’sı en az bir kere mobil reklam görüntülemiş bulunmakta ve bu %46’lık dilimin yarısından fazlası satın alma işlemi gerçekleştirmiş.

10- Tüketicilerin %82’si bir ürünü mağazaya gidip satın almadan önce, o ürünü internette araştırıyor.

11- Kullanıcıların %75’i arama sonuçlarında sadece ilk sayfaya göz atıyor.

12- Yatmadan önce en son, akıllı telefon kullanıcılarının % 45’i günü mobil İnternet kullanarak tamamlıyor

13- Uyandıktan sonra ilk kontrol ettiğimiz ekran akıllı telefonumuz ve gençlerin % 60’ı telefonlarıyla birlikte uyuyor. 



Yazarın Tüm Yazıları
Neuralink - Covid-19 - Bill Gates ve ŞİLİ!
Twitter’da Satılan İlk Tweet Bir Türk’e Nasip Oldu
Google'de En Çok "Ekmek" Aranmış !
1 Milyon Yazılımcı Projesi Nedir?
COVID-19 ve İnternet Dünyasına Etkileri
10 maddede “We Are Social” 2020 Raporu
Youtube Reklam Gelirleri İlk Kez Açıklandı!
Türkiye’de E-Ticaret İçin En Yaygın Bilinen Pazaryerleri
E-Ticarette Kazandıran Pazarlama Teknikleri
Yeni Neslin Gözdesi: Dijital Pazarlama Uzmanlığı
Firmalar Neden Sosyal Medyada Olmayı Tercih Ediyorlar?
E-Ticaret ve Dijital Pazarlamaya Dair 2019 Yılı İstatistikleri
Dijital Pazarlamanın (/Reklamların) 5 Eşsiz Özelliği
En iyi 10 Türkçe Podcast
Facebook’un zihin okuma cihazı nihayet test edildi
Okey Google Furyası: Google Asistan
Dijital reklamlarla ilgili beklenen vergi ve bunun getirdikleri
Yeni ekonominin özellikleri
E-Ticaretin 2019 Yılına Kadarki Gelişimi
E-Ticarette Tüketicilerin Profili
E-Ticarette Gelişen Ödeme Sistemleri
Yeni Ekonomi ve Yeni Kazanç Modelleri
E-Ticarette Efsaneler ve Gerçekler
İnternet’in Getirdiği Yeni Nesil Aracılar...
E-Ticaret ile KOBİ’ler Dünyaya Açılıyor
Dijital bölünme geliyor!
Etkili Bir Web Sitesi Nasıl Olmalıdır?
İnternet'ten En Çok Satan Ürünler
10 Adımda E-Ticaret
2018’e Damga Vuran Dijital Pazarlama Trendleri
Dünyanın En Değerli 3 Markası Yine Dijital Dünyadan!
Bu “Twitch” ezberleri bozar!
Akıllı Kumaşlar Hayatımıza Giriyor!
Sosyal Medya ve Seçim Propagandaları
Kobiler İçin “E-Ticaret” Kaçırılmaması Gereken Bir Fırsat!
Facebook, Yapay Zeka Geliştirmek İçin Instagram Fotoğraflarınızı Kullanıyor!
Sosyal Medya Marka İmajınızı Yerle Bir Edebilir!
Facebook Skandalının Ardındaki Manipülasyon!
TUSİAD’ın Raporu E-Ticaretin Önlenemez Yükselişini Gözler Önüne Seriyor...
Web sitelerinin alan adı (Domain Name) uzantıları ne anlama geliyor...
Ekonominin Yükselen Trendi Yine İNTERNET GİRİŞİMCİLİĞİ
Herkes Onu Konuşuyor: “WEB 4.0” İle Hangi Yenilikler Hayatımıza Girecek?
Sağım-Solum, Önüm-Arkam: Sosyal Medya!
Pazarlamacıların Yeni Gözdesi: “LBP”
Mobil Ödeme Sistemlerinde Şifresiz Devrim Çok Yakında...
WhatsApp’ta işletmelere özel uygulama dönemi başlıyor...
Web Sitenizi Ücretsiz Olarak Google’da Üst Sıralara Taşıyabilirsiniz!
KOBİ’ler İçin E-Ticaret ve Dijital Pazarlama Çağın Fırsatı!
Ceset Videosundan Sonra Youtube, Tüm Ünlü Kanalları İncelemeye Alıyor!
“Yeni Aşkımız Yapay Zeka” Sloganıyla, Türkiye Yapay Zeka Zirvesi 14 Şubat’ta Gerçekleşecek
2017’de en çok para kazandıran 10 Youtube kanalı
Mobil Uygulamalara Yapılan Harcama Parmak Isırtıyor!
Google Çalışanlarını İşe Alırken Bakın Neler Soruyor!
Facebook ve Kurucusu Hakkında Bilinenler ve Bilinmeyenler!
“Bitcoin” Çılgınlığı Artarak Devam Ediyor!
Türkiye’nin Acilen 30 Bin Siber Güvenlik Uzmanına İhtiyacı Var!
Türkiye’nin İlk İnsansı Robot Fabrikası Seri Üretime Başladı
XI. İstanbul Bilişim Kongresi 6 Aralık 2017’de İstanbul’da
TÜRKİYE İÇİN "BİLİŞİM” STRATEJİK SEKTÖR!
Anneler-Babalar Dikkat! Mavi Balina Oyunu Öldürüyor!
Google'da Yapılan En İlginç Aramaların Listesi Şaşkınlık Yaratıyor!
Dünyada Çok Yaygın Olan DROPSHİP Sektörü Türkiye’de De Hızla Gelişiyor
Yapay Zekalı Robotlar Bir Yandan Hayranlık Bir Yandan Da Endişe Yaratmaya Devam Ediyor
2017 İnternet Ve Sosyal Medya Kullanıcı Profilleri Açıklandı
FACABOOK ROBOTLARI NEDEN KAPATTI?
GOOGLE’IN YENİ ÖZELLİĞİ ÇIĞIR AÇTI!
“DEEP WEB” BİR ŞEHİR EFSANESİ DEĞİL!
İNTERNET’TEN PARA KAZANMANIN EN HIZLI YOLU
NEDİR BU "SPAM" DEDİKLERİ?
FACEBOOK KULLANICILARI POTANSİYEL BİR DENEK Mİ?