Dr. Müh. Kürşat KAZANKAYA
e- posta : kursatkazankaya@hotmail.com

KOBİ’ler İçin E-Ticaret ve Dijital Pazarlama Çağın Fırsatı!

10 Şubat 2018, Cumartesi

     

Dijital pazarlama günümüzde artık klasik pazarlama yöntemlerine önemli bir alternatif olmuş durumunda. Büyük markalar için Ulusal TV gibi klasik pazarlama araçları hala önemini koruyor olsa da, KOBİ’ler için “Yeni Ekonomi” dediğimiz E-Ticaret ve dijital pazarlama araçları çok büyük fırsat olarak ortaya çıktı, hatta KOBİ’ler böyle bir fırsata tarihte ilk kez sahip oldu diyebiliriz. Neden mi?

 

Bir TV prodüksiyonu yaklaşık 200-300 bin TL’ye mal olmakta ve ayrıca TV reklamları ile biraz etki yaratabilmek için en az 400-500 bin TL bütçe ayırmak gerekiyor. Bu yatırım KOBİ’ler için oldukça zorlayıcı hatta birçoğu için “imkansız” denilebilir. Ancak günümüzde dijital pazarlama küçük ve orta ölçekli firmaların imdadına yetişiyor. Dijital mecralarda 50 TL’den başlayan bütçelerle bile reklam yapmak hem de direkt hedef kitleye yani potansiyel müşterilere ulaşmak ve satış yapmak gayet mümkün. Dijital mecralar büyük bir fırsat olarak hemen yanınızda ve çok yakınınızda duruyor.

 

Peki KOBİ’ler bu dijital mecraları yeni müşteriler edinmek için nasıl kullanıyor? Her şeyden önce dijital pazarlama stratejinizi ve planınızı yapmalı ve aksiyona geçmelisiniz, emin olun bu tarihi fırsatı kaçırmak rekabet gücünüzü ortadan kaldırabilir. E-Ticaret ve dijital pazarlama düşük maliyetlerinden dolayı büyük firmalarla rekabet edebilme ve/veya dünya pazarlarına açılma şansını size altın bir tepside sunuyor. Bu bağlamda yapabileceklerinizi aşağıdaki gibi sıralayabilirim:

 

1- Web Sitenizi ya da E-Ticaret Sisteminizi Kurun

Kaliteli bir web sitesi ile tüm dünyadan 7/24 ulaşılabilir olursunuz. Web siteniz dijital pazarlama planınızın kalbi gibi çalışır. Sanal dükkan olarakta adlandırılan web siteniz sizin dışa açılan pencerenizdir. Mümkün oldukça kullanımı kolay ve anlaşılır bir siteniz olsun. Bundan sonraki adımların çoğu sitenize ziyaretçi çekmek üzere uygulanır.

2- Arama Motorlarında Önlerde Yer Alın

Yapılan araştırmalar web trafiklerinin önemli bir bölümünün hala arama motorlarından geldiğini gösteriyor. Bunun için sitenize SEO ( arama motoru optimizasyonu) yaptırabilir ya da Google Adwords gibi reklamlar ile ücretli olarak arama motorlarında anahtar kelimelerde yapılan aramalarda birinci sırada çıkabilirsiniz.

3- E-Posta İle Pazarlama Yapın

Web sitenize üye olan kişilerle iletişim sağlayarak, hem yeni ürün ve servislerinizin tanıtımı hem de kampanyalarınızın duyurulmasını toplu e-posta gönderimi ile yapabilirsiniz. Özellikle E-Ticaret sitelerinde geri dönüşümleri arttırmak için en önemli dijital pazarlama tekniklerinden biri olan E-posta pazarlama ile müşterilerinizin devamlı olarak web sitenize gelmesi ve sitenizden tekrar tekrar alışveriş yapmasını mümkün kılabilirsiniz. Tek bir tuş ile saniyeler içinde binlerce kişiye e-broşürünüzü yollayabilirsiniz.

4- Sosyal Medya İle Pazarlama

Özellikle son yıllarda sosyal medya platformları işletmeler için en etkili dijital pazarlama kanallarından biri konumuna geldi demek yanlış olmaz. 2 milyar kullanıcısı olan Facebook ile neredeyse düm dünyaya ve 500 milyon kullanıcısı olan Linkedin ile iş dünyasının tüm profesyonellerine nokta atışı hedefleme yaparak erişmeniz mümkün. Twitter, Instagram, Pinterest, Youtube, Google Plus gibi ağlarda yapılan reklamlarla hayel bile edemiyeceğiniz kadar müşteri edinebilirsiniz. Sadece sosyal ağlar değil, Wikiler, bloglar, forumlar gibi mecralar da size hizmet etmek için İnternet’te bekliyorlar.

6- Mobil Pazarlama

İlk defa Ekim 2016’da mobil İnternet kullanımı masaüstü İnternet kullanımını geçti (%51 e %49) ve mobil İnternet kullanımı her geçen gün daha da artmakta. Doğal olarak, potansiyel müşterileriniz mobilde olduğundan, mobil pazarlama özellikle günümüzde görmezden gelinemeyecek kadar önemli bir yeni pazarlama kanalı. Artık potansiyel müşterilerinizin ceplerine kadar ulaşmanız mümkün. Bunun için mobil web sitelerinden, mobil uygulamalardan, toplu SMS ve MMS gönderiminden ya da lokasyon bazlı uygulamalardan faydalanabilirsiniz.

 

Ayrıca online gazeteler gibi çok hit alan web sitelerinde yayınlanan Display reklamlar, E-kataloglar, 3D Animasyon Tanıtım Filimleri, CD kartvizitler ve daha sayamadığım birçok dijital uygulama ve düşük bütçeler ile etkili bir pazarlama yapmanız mümkün. Özellikle ihracat çalışan KOBİ’ler için B2B (business to business) sitelerine kayıt yaptırmak sadece bu KOBİ ‘lerin karını arttırmakla kalmayacak ayrıca ülke ekonomisi için de çok faydalı olacaktır. Sadece bu B2B konusu başlı başına bir yazı demek. Yeterince istek olursa gelecek haftalardan birini bu konuya ayırabilirim. Bana e-mail adresimden ulaşabilirsiniz. Haftaya görüşmek üzere... 



Yazarın Tüm Yazıları
Neuralink - Covid-19 - Bill Gates ve ŞİLİ!
Twitter’da Satılan İlk Tweet Bir Türk’e Nasip Oldu
Google'de En Çok "Ekmek" Aranmış !
1 Milyon Yazılımcı Projesi Nedir?
COVID-19 ve İnternet Dünyasına Etkileri
10 maddede “We Are Social” 2020 Raporu
Youtube Reklam Gelirleri İlk Kez Açıklandı!
Türkiye’de E-Ticaret İçin En Yaygın Bilinen Pazaryerleri
E-Ticarette Kazandıran Pazarlama Teknikleri
Yeni Neslin Gözdesi: Dijital Pazarlama Uzmanlığı
Firmalar Neden Sosyal Medyada Olmayı Tercih Ediyorlar?
E-Ticaret ve Dijital Pazarlamaya Dair 2019 Yılı İstatistikleri
Dijital Pazarlamanın (/Reklamların) 5 Eşsiz Özelliği
En iyi 10 Türkçe Podcast
Facebook’un zihin okuma cihazı nihayet test edildi
Okey Google Furyası: Google Asistan
Dijital reklamlarla ilgili beklenen vergi ve bunun getirdikleri
Yeni ekonominin özellikleri
E-Ticaretin 2019 Yılına Kadarki Gelişimi
E-Ticarette Tüketicilerin Profili
E-Ticarette Gelişen Ödeme Sistemleri
Yeni Ekonomi ve Yeni Kazanç Modelleri
E-Ticarette Efsaneler ve Gerçekler
İnternet’in Getirdiği Yeni Nesil Aracılar...
E-Ticaret ile KOBİ’ler Dünyaya Açılıyor
Dijital bölünme geliyor!
Etkili Bir Web Sitesi Nasıl Olmalıdır?
İnternet'ten En Çok Satan Ürünler
10 Adımda E-Ticaret
2018’e Damga Vuran Dijital Pazarlama Trendleri
Dünyanın En Değerli 3 Markası Yine Dijital Dünyadan!
Bu “Twitch” ezberleri bozar!
Akıllı Kumaşlar Hayatımıza Giriyor!
Sosyal Medya ve Seçim Propagandaları
Kobiler İçin “E-Ticaret” Kaçırılmaması Gereken Bir Fırsat!
Facebook, Yapay Zeka Geliştirmek İçin Instagram Fotoğraflarınızı Kullanıyor!
Sosyal Medya Marka İmajınızı Yerle Bir Edebilir!
Facebook Skandalının Ardındaki Manipülasyon!
TUSİAD’ın Raporu E-Ticaretin Önlenemez Yükselişini Gözler Önüne Seriyor...
Web sitelerinin alan adı (Domain Name) uzantıları ne anlama geliyor...
Ekonominin Yükselen Trendi Yine İNTERNET GİRİŞİMCİLİĞİ
Herkes Onu Konuşuyor: “WEB 4.0” İle Hangi Yenilikler Hayatımıza Girecek?
Sağım-Solum, Önüm-Arkam: Sosyal Medya!
Pazarlamacıların Yeni Gözdesi: “LBP”
Mobil Ödeme Sistemlerinde Şifresiz Devrim Çok Yakında...
WhatsApp’ta işletmelere özel uygulama dönemi başlıyor...
Web Sitenizi Ücretsiz Olarak Google’da Üst Sıralara Taşıyabilirsiniz!
KOBİ’ler İçin E-Ticaret ve Dijital Pazarlama Çağın Fırsatı!
Ceset Videosundan Sonra Youtube, Tüm Ünlü Kanalları İncelemeye Alıyor!
“Yeni Aşkımız Yapay Zeka” Sloganıyla, Türkiye Yapay Zeka Zirvesi 14 Şubat’ta Gerçekleşecek
2017’de en çok para kazandıran 10 Youtube kanalı
Mobil Uygulamalara Yapılan Harcama Parmak Isırtıyor!
Google Çalışanlarını İşe Alırken Bakın Neler Soruyor!
Facebook ve Kurucusu Hakkında Bilinenler ve Bilinmeyenler!
“Bitcoin” Çılgınlığı Artarak Devam Ediyor!
Türkiye’nin Acilen 30 Bin Siber Güvenlik Uzmanına İhtiyacı Var!
Türkiye’nin İlk İnsansı Robot Fabrikası Seri Üretime Başladı
XI. İstanbul Bilişim Kongresi 6 Aralık 2017’de İstanbul’da
TÜRKİYE İÇİN "BİLİŞİM” STRATEJİK SEKTÖR!
Anneler-Babalar Dikkat! Mavi Balina Oyunu Öldürüyor!
Google'da Yapılan En İlginç Aramaların Listesi Şaşkınlık Yaratıyor!
Dünyada Çok Yaygın Olan DROPSHİP Sektörü Türkiye’de De Hızla Gelişiyor
Yapay Zekalı Robotlar Bir Yandan Hayranlık Bir Yandan Da Endişe Yaratmaya Devam Ediyor
2017 İnternet Ve Sosyal Medya Kullanıcı Profilleri Açıklandı
FACABOOK ROBOTLARI NEDEN KAPATTI?
GOOGLE’IN YENİ ÖZELLİĞİ ÇIĞIR AÇTI!
“DEEP WEB” BİR ŞEHİR EFSANESİ DEĞİL!
İNTERNET’TEN PARA KAZANMANIN EN HIZLI YOLU
NEDİR BU "SPAM" DEDİKLERİ?
FACEBOOK KULLANICILARI POTANSİYEL BİR DENEK Mİ?