Dr. Müh. Kürşat KAZANKAYA
e- posta : kursatkazankaya@hotmail.com

Pazarlamacıların Yeni Gözdesi: “LBP”

10 Mart 2018, Cumartesi

     

LBP, yani Lokasyon Bazlı Pazarlama dijital alem için yeni bir kavram değil aslında. Ancak mobilitenin artmasıyla birlikte popülaritesi yeni yeni artan bir kavram diyebiliriz. Kısaca LBP, kullanıcıların lokasyon bilgilerini kullanarak değerli ve kullanılabilir veri yaratmayı amaçlayan bir pazarlama yöntemi. Bu yöntem sayesinde; akıllı telefonlardaki lokasyon servisleri aktif edildiği zaman yalnızca GPS üzerinden değil, mobil uygulamalar, IP adresleri, baz istasyonları ve 3G/4G bağlantıları üzerinden de tüketicilerin konumlarına ulaşılabiliyor. LBP, özellikle küçük ölçekli işletmeler için, doğru hedefleme yaparak, reklam bütçelerini verimli bir şekilde kullanmanın etkili bir yolu.

 

Lokasyon bazlı pazarlama en basit ifadesiyle şöyle işliyor: Örneğin: A giyim markası, B gelir grubunda bulunan 30-40 yaş arası müşterilerine Aydın Forum AVM ‘ye geldiklerinde özel indirim vermek istiyor. Cep telefonu operatörü bu bilgilere sahip olduğu ve baz istasyonları ile kişilerin konumunu da bildiği için hedef müşteri listesini çıkardıktan sonra AVM’ye gelen bu müşterilere SMS gönderimi yapıyor.

 

Ya da şöyle düşünün: Şehrinizin caddelerinde gezerken acıkıyorsunuz. Acaba “ne yesem” diye düşünürken A restoranından cep telefonunuza bir mesaj geliyor. Mesajda : “Bize çok yakınsın. Hemen gel, özel menümüz %20 indirimle senin olsun.” Diyor. İşte bu an, yani kullanıcı tamda karar aşamasındayken ve de mekanınıza çok yakınken ona kaçırılmayacak bir teklif sunmak: Lokasyon bazlı pazarlamanın özeti net olarak bu diyebiliriz.

 

Guatemala’lı bir ayakkabı firmasının geliştirdiği uygulama ise çok ilginç. Uygulama yalnızca rakip ayakkabı mağazalarına girildiğinde aktif oluyor ve kullanıcıya en yakın Meat Pack mağazasında 99%’luk bir indirim olduğunu mesaj olarak yolluyor. Her saniye indirim oranı düşüyor, yani ne kadar çabuk mağazaya giderseniz indirim oranınız o kadar yüksek oluyor. Örnekleri çoğaltmak tabi ki mümkün...

 

Ancak bu bağlamda, mobilleşen dijital dünyada öne çıkan en önemli unsurların başında “konum”un geldiğini artık herkesin kabul etmesi lazım. Çoğu markanın çoktan keşfettiği ve gittikçe yaygınlaşan LBP ve mobil kullanıcı sayısındaki hızla artışın getirdiği bu heyecan, birçok pazarlamacının iştahını kabartır durumda.

 

Araştırma şirketlerinin birçoğu konum etrafında oluşturulan datanın anlamlandırılmasını yakın gelecekteki büyük mecralardan biri olarak düşünüyor. Öyle ki bu şirketlerden biri olan Juniper Research raporunda, lokasyon bazlı mobil çalışmaların gelirinin 2019’a kadar $43.3 milyara çıkabilecek büyük bir kanal olacağı görüşünde.

 

Lokasyon bilgileri üzerinden kullanıcıları mobilde de yakalayabilmek pazarlamacıların sıkı takipte olduğu konulardan birisi. Yakın gelecekte, gelişen lokasyon bazlı altyapılar ile birlikte, potansiyel müşterilere göre özelleştirilmiş; yani doğru yer, doğru zaman ve doğru reklam üzerinden kampanyaların düzenleneceğini hep beraber göreceğiz. Dijital devrim sürecinin getirdiği yenilikleri aktarmaya devam edeceğim. Bana mail adresimden ulaşabilirsiniz... 



Yazarın Tüm Yazıları
Neuralink - Covid-19 - Bill Gates ve ŞİLİ!
Twitter’da Satılan İlk Tweet Bir Türk’e Nasip Oldu
Google'de En Çok "Ekmek" Aranmış !
1 Milyon Yazılımcı Projesi Nedir?
COVID-19 ve İnternet Dünyasına Etkileri
10 maddede “We Are Social” 2020 Raporu
Youtube Reklam Gelirleri İlk Kez Açıklandı!
Türkiye’de E-Ticaret İçin En Yaygın Bilinen Pazaryerleri
E-Ticarette Kazandıran Pazarlama Teknikleri
Yeni Neslin Gözdesi: Dijital Pazarlama Uzmanlığı
Firmalar Neden Sosyal Medyada Olmayı Tercih Ediyorlar?
E-Ticaret ve Dijital Pazarlamaya Dair 2019 Yılı İstatistikleri
Dijital Pazarlamanın (/Reklamların) 5 Eşsiz Özelliği
En iyi 10 Türkçe Podcast
Facebook’un zihin okuma cihazı nihayet test edildi
Okey Google Furyası: Google Asistan
Dijital reklamlarla ilgili beklenen vergi ve bunun getirdikleri
Yeni ekonominin özellikleri
E-Ticaretin 2019 Yılına Kadarki Gelişimi
E-Ticarette Tüketicilerin Profili
E-Ticarette Gelişen Ödeme Sistemleri
Yeni Ekonomi ve Yeni Kazanç Modelleri
E-Ticarette Efsaneler ve Gerçekler
İnternet’in Getirdiği Yeni Nesil Aracılar...
E-Ticaret ile KOBİ’ler Dünyaya Açılıyor
Dijital bölünme geliyor!
Etkili Bir Web Sitesi Nasıl Olmalıdır?
İnternet'ten En Çok Satan Ürünler
10 Adımda E-Ticaret
2018’e Damga Vuran Dijital Pazarlama Trendleri
Dünyanın En Değerli 3 Markası Yine Dijital Dünyadan!
Bu “Twitch” ezberleri bozar!
Akıllı Kumaşlar Hayatımıza Giriyor!
Sosyal Medya ve Seçim Propagandaları
Kobiler İçin “E-Ticaret” Kaçırılmaması Gereken Bir Fırsat!
Facebook, Yapay Zeka Geliştirmek İçin Instagram Fotoğraflarınızı Kullanıyor!
Sosyal Medya Marka İmajınızı Yerle Bir Edebilir!
Facebook Skandalının Ardındaki Manipülasyon!
TUSİAD’ın Raporu E-Ticaretin Önlenemez Yükselişini Gözler Önüne Seriyor...
Web sitelerinin alan adı (Domain Name) uzantıları ne anlama geliyor...
Ekonominin Yükselen Trendi Yine İNTERNET GİRİŞİMCİLİĞİ
Herkes Onu Konuşuyor: “WEB 4.0” İle Hangi Yenilikler Hayatımıza Girecek?
Sağım-Solum, Önüm-Arkam: Sosyal Medya!
Pazarlamacıların Yeni Gözdesi: “LBP”
Mobil Ödeme Sistemlerinde Şifresiz Devrim Çok Yakında...
WhatsApp’ta işletmelere özel uygulama dönemi başlıyor...
Web Sitenizi Ücretsiz Olarak Google’da Üst Sıralara Taşıyabilirsiniz!
KOBİ’ler İçin E-Ticaret ve Dijital Pazarlama Çağın Fırsatı!
Ceset Videosundan Sonra Youtube, Tüm Ünlü Kanalları İncelemeye Alıyor!
“Yeni Aşkımız Yapay Zeka” Sloganıyla, Türkiye Yapay Zeka Zirvesi 14 Şubat’ta Gerçekleşecek
2017’de en çok para kazandıran 10 Youtube kanalı
Mobil Uygulamalara Yapılan Harcama Parmak Isırtıyor!
Google Çalışanlarını İşe Alırken Bakın Neler Soruyor!
Facebook ve Kurucusu Hakkında Bilinenler ve Bilinmeyenler!
“Bitcoin” Çılgınlığı Artarak Devam Ediyor!
Türkiye’nin Acilen 30 Bin Siber Güvenlik Uzmanına İhtiyacı Var!
Türkiye’nin İlk İnsansı Robot Fabrikası Seri Üretime Başladı
XI. İstanbul Bilişim Kongresi 6 Aralık 2017’de İstanbul’da
TÜRKİYE İÇİN "BİLİŞİM” STRATEJİK SEKTÖR!
Anneler-Babalar Dikkat! Mavi Balina Oyunu Öldürüyor!
Google'da Yapılan En İlginç Aramaların Listesi Şaşkınlık Yaratıyor!
Dünyada Çok Yaygın Olan DROPSHİP Sektörü Türkiye’de De Hızla Gelişiyor
Yapay Zekalı Robotlar Bir Yandan Hayranlık Bir Yandan Da Endişe Yaratmaya Devam Ediyor
2017 İnternet Ve Sosyal Medya Kullanıcı Profilleri Açıklandı
FACABOOK ROBOTLARI NEDEN KAPATTI?
GOOGLE’IN YENİ ÖZELLİĞİ ÇIĞIR AÇTI!
“DEEP WEB” BİR ŞEHİR EFSANESİ DEĞİL!
İNTERNET’TEN PARA KAZANMANIN EN HIZLI YOLU
NEDİR BU "SPAM" DEDİKLERİ?
FACEBOOK KULLANICILARI POTANSİYEL BİR DENEK Mİ?