
İzmir-Manisa Karayolu'ndan sonra Türkiye’de 2'nci kaçış rampası Sakartepe Rampası'na yapılacak.
Bölünmüş yollar projesi kapsamında 2 şeritten gidiş-dönüş olmak üzere 4 şeride çıkarılan 10 kilometrelik Sakartepe Rampası'nın 7 kilometrelik bölümünde meydana gelen kazalarda kaçış rampası bulunmaması nedeniyle olası kazalara müdahalenin gecikmesi tepkilere neden oluyordu. Karayolları ile yapılan yazışmalar sonrası 7 kilometrelik rampanın müsait bir alanına kaçış rampası yapılacak.
TURİZM BELDELERİNE TEK GEÇİŞ NOKTASI
Gökova Körfezi'ne hakim 10 kilometrelik Sakartepe Rampası'na ambulans, itfaiye ve arazözlerin acil durumlarda geri dönebilmeleri için kaçış rampası yapımı için Muğla İl Trafik Komisyonu tavsiye kararı alınarak Karayolları 2'nci Bölge Müdürlüğü’ne gönderildi. Aydın ve Denizli istikametinden gelen tüm araçların Marmaris, Datça, Köyceğiz, Ortaca, Dalaman, Fethiye ve Antalya gibi turistik bölgelere ulaşımın sağlandığı tek karayolu durumundaki Sakartepe Rampası'nda, sık sık meydana gelen kazalarda 112 Acil Servis ambulansları, AKS ve Acil Afet Yardım kurtarma ekipleri ters yöndeki vakalar için Akyaka Kavşağı'na kadar inerek tekrar geri dönmek zorunda kalıyordu. Muğla Şoförler ve Otomobilciler Odası Yetkilileri, “Hem Muğla hem de Akyaka’dan gelişte 7 kilometrelik rampanın iniş çıkışında hiçbir dönüş yok. Muğla bir turizm kenti ve burada zaman zaman çok sık kazalar yaşanıyor” diyerek, Sakartape Geçidi'nin müsait bir alanına ‘Kaçış rampası’ yapılmasını istemişti.
SAKARTEPE’YE KAÇIŞ RAMPASI
Karayolları 2'nci Bölge Müdürü Abdülkadir Uraloğlu, Akyaka Kavşağı ile ilgili bir alt veya üst geçit konusunda çalışmaları bulunduğunu belirterek, "Arazi detaylı olarak gezildi ve bu konuda çalışmalarımız sürüyor. Aynı bölgede Sakar Geçidi'nde sık sık trafik kazalarının yaşandığı bölgede bir kaçış rampası projelendirdik. İhalesi yapıldı. Yıl içerisinde yapılması planlanıyoruz" dedi.
MUĞLA-DENİZLİ KARAYOLU 2015’TE TAMAMLANACAK
Muğla’da sıkıntı yaşadıkları yollardan birisinin Kavaklıdere Yolu olduğunu söyleyen Karayolları 2'nci Bölge Müdürü Uraloğlu, "Burada yeni yaptığımız ihaleyi belki de fesih etme durumunda kalacağız. Genel Müdürlüğümüz hukuk müşavirliği ile görüşmelerimizi yaptık ve yeniden ihale edeceğimizi ümit ediyorum. Muğla-Denizli Karayolu'nda yıl boyunca çalışmalar devam etti. Bu yol aynı zamanda Ankara Yolu olarak kullanılıyor. İnşallah 2015 yılında tamamlanarak Muğla’nın Denizli ve Ankara ile bağlantısı da duble yol kapsamına girecek” diye konuştu. (İHA)
ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir.