Dilek SUBAŞI

HAMİLELİKTE ADAÇAYININ ZARARALARI NELERDİR?

15 Şubat 2019, Cuma

     

Hamilelik dönemi, fizyolojik ve psikolojik açıdan birçok farklılığı aynı anda yaşadığınız bir dönemdir. Bir anne adayı olarak bu dönemde, yaşamınızın hiçbir döneminde dikkat etmediğiniz kadar dikkatli ve özenli olmaya başlarsınız.

Sizin sağlığınız ve buna bağlı olarak bebeğinizin sağlığı, her şeyden önemli bir hale gelir. En sağlıklı besinleri tüketip bebeğinize can olmak, faydalı ve organik yiyecekler ile beslenerek bebeğinizin sağlıklı gelişmesini sağlamak istersiniz.

Belki de ömrünüzde hiç adını dahi duymadığınız bitkilerin şifasından faydalanmak için tam zamanı olduğunu düşünüyorsunuzdur; ancak atlamamanız gereken çok önemli bir nokta var.

Her bitki, gebelik dönemi için uygun mudur? Yarar görmek isterken bilmediğiniz etkilerinden dolayı bu bitkiler sakıncalı olabilir mi?

Peki hamilelikte adaçayı tüketiminin ne gibi sonuçları olabilir?

Adaçayının Faydaları Nelerdir?

Adaçayı bitkisinin tarihçesi, ortaçağdan günümüze kadar uzanmaktadır ve asırlardır sağlıkla ilgili birçok konuda faydalarından yararlanılmaktadır.

 İçeriğindeki zengin mineraller sayesinde antioksidan kapasitesi çok yüksektir.

 Beyin fonksiyonlarının gelişmesine destek olurken hafızayı da kuvvetlendirir.

 Kan basıncını arttırma özelliği taşıdığından dolayı düşük tansiyonlu kişilerin tansiyonunu dengelemede yararlıdır.

 Doğal bir sakinleştiricidir. Strese ve yorgunluğa karşı iyi gelir.

 Soğuk algınlığı ve gribal belirtilerin ortadan kaldırılmasına yardımcıdır.

 Diş eti ve bademcik iltihaplarında olumlu etki gösterir.

 Menopoz dönemindeki kadınlarda, sıcak basmalarını gidermek için tercih edilebilir.

Görüldüğü gibi adaçayının faydaları saymakla bitmiyor; ancak gebelikte adaçayı tercih etmemeniz için de birçok sebep bulunuyor.

Örneğin, hamileliğiniz sürecinde adaçayının rahatlatıcı etkisinden fayda sağlamak isterken kan basıncı arttırma özelliği nedeniyle yüksek tansiyon sahibi olabilirsiniz. Yani normal zamanda fayda olarak görülebilecek bir etki, hamilelikte size zarar olarak geri dönüş yapabilir.

Bu sebeple sadece adaçayı bitkisi için değil, diğer tüm bitkilerle ilgili kendinize kür uygularken, anne-bebek sağlığı için dikkatli davranmanız tüm uzmanlar tarafından tavsiye edilmektedir.

 

Adaçayı ve Östrojen Hormonu Arasındaki İlişki

Adaçayı, içerdiği aktif bileşenler sebebiyle fitoöstrojen etki gösterir. Yani bitkisel kaynaklı bir östrojendir. Östrojen hormonuyla benzer etkiler gösteren fitoöstrojenlerin dikkatli kullanılması gerekir.

Östrojen Hormonunun Fazlalığı Ne gibi Sonuçlar Doğurur?

Östrojen hormonu, kadınların hayatını yüksek ölçüde etkileyen bir hormon olmakla birlikte bu hormon, gebelik döneminizde de büyük bir rol oynuyor. Normal koşullardaki bir kadının üzerinde bile ciddi şeyler yaratabilen östrojen, fazla salgılanması durumunda gebeler için de sorunlar oluşturabilmektedir.

 Vücutta artış gösteren östrojen seviyesi, vücudunuzun fazla miktarda su ve tuz tutmasına neden olur. Yani östrojen seviyeniz olması gereken seviyenin üzerine çıktıkça vücudunuzda ödem birikir.

 Vücutta aşırı ödem birikimi, akciğerlerde pıhtı oluşumuna veya safra kesesinde taş oluşumuna yol açabilmektedir.

 Östrojen hormonu, armut tipi dediğimiz şişmanlamaya sebep olmaktadır. Yağ dokusunun kalça ve basen bölgenizde birikimini arttırır. Bu da orantısız kilo artışına yol açar.

 Yüksek östrojen hormonu, kanser hücrelerini uyarıcı-tetikleyici etki gösterir.

 Östrojen fazlalığı, vücutta ağrı ve krampları uyararak artış göstermesine neden olur. Regl dönemlerindeki kasılma ve ağrıların sebebi de budur.

 Hamilelik döneminde östrojen seviyeniz normalin 50 kat üzerindedir. Hormon seviyeniz bu kadar yüksekken, üzerine bir de hormon salgısını arttıracak bir bitki tüketmek bir dizi sorunu da beraberinde getirecektir.

Adaçayı Tüketiminin Gebelikte Olası Etkileri

Tahmin edilebileceği gibi, adaçayı bitkisi içeriğindeki etken maddelerin fitoöstrojenik etki göstermesinden kaynaklı olarak östrojen seviyelerini değiştirebileceğinden gebelik dönemi için riskli bir bitki olacaktır. Bu riskleri temel olarak sınıflandıracak olursak;

1. Hamileliğin ilk aylarında adaçayı tüketilmesi düşük riskini artırmaktadır.

2. Hamileliğin son aylarında adaçayı tüketilmesi ise erken doğum riskine neden olmaktadır.

şeklinde sınıflandırabiliriz. Adaçayı tüketirken olası bu riskler dışında hamilelikte karşılaşılabilecek başka sorunlar da olabilir.

 Ağız kuruluğu

 Mide bulantısında artış

 Ağızda iltihaplanmalar veya tahriş oluşumu

 Baş dönmesi

 Düşük kan şekeri

 Yorgunluk, halsizlik

Bu sorunlardan başlıcalarıdır.

İlk Aylarda Adaçayı Tüketmek Düşük Riskini Arttırıyor!

Gebeliğin ilk ayları, anne adayları için en tehlikeli olabilecek aylardır. Çünkü vücudunuz bu değişime adapte olmaya çabalar. Vücut kimyanız değişir, hatta yeniden yapılanmaya başlar. Hormon seviyeleri değişkenlik gösterir ve bebeğiniz için uygun ortamı hazırlamaya çalışır.

Östrojen hormonu da bu çalışmanın en büyük parçası olarak bebeğin rahim içi duvarına tutunmasını sağlamaktadır. Gebelikte adaçayı içmek, rahim duvarlarının gevşemesine neden olacak ve embriyonun duvara bağlanmasını zorlaştıracaktır.

Çünkü adaçayı bitkisinde bulunan Thujone isimli bir etken madde, rahim üzerinde uyarıcı bir etki yaratmaktadır. Bu sebeple, gebeliğinizin ilk aylarında tükettiğiniz adaçayı düşük riskini de beraberinde getirecektir.

Hamilelik Döneminde Tüketilen Adaçayı Bebek Düşürür Mü?

Adaçayı, kan basıncını ve rahimin kimyasal yapısını bozabileceğinden dolayı böyle bir ihtimal maalesef ki bulunuyor, adaçayı tüketmek bebek düşürmeye neden olabilir.

Adaçayı tüketen hamileler üzerinde net bir bilimsel çalışma ne yazık ki mevcut değil. Ancak Amerikan Gebelik Derneği, yaptığı araştırmalar neticesinde hamilelik süresince adaçayı ve benzeri diğer bitkilerin (ökseotu, sinameki, biberiye, aloe vera, melisa, kediotu vb.) tüketilmemesi gerektiğini belirtmektedir.

Son Aylarda Rahatlayayım Derken Erken Doğumla Karşılaşmayın!

Doğum vakti yaklaşan ve heyecanlanan anne adayları için yatıştırıcı ve rahatlatıcı özelliği nedeniyle adaçayı, bitkisel bir destek olarak görülebilir.

Doğumun başlangıcı için östrojen seviyenizin belli bir eşiğe ulaşması gerekmektedir. Hamileliğin son dönemlerine geldiğinizde vücudunuzda östrojen seviyesi en yüksek noktasına ulaşır ve doğum serüveniniz başlar.

Ancak vücudunuz ve hormonlarınız normal seyrinde yoluna devam ederken son aylarınızda tüketilen adaçayı sizi erken doğum ihtimaliyle karşı karşıya bırakabilir.

Çünkü adaçayındaki etken maddeler kasılmalarınızı tetikleyecektir. Zaten yükselmiş olan hormonlarınızı fitoöstrojen etkisi yüzünden vaktinden önce iyice yükselterek sizi erken doğuma hazırlayacaktır.

Ayrıca içeriğindeki etkenlerden dolayı kanama riskini arttırma olasılığı da söz konusu olabilir ve gebeliğiniz riskli bir sürece girebilir. Bu nedenle, nasıl ilk aylarda düşük ihtimali ile karşılaşmamanız için uzmanlar adaçayı kullanmanızı önermiyorlarsa son aylarda erken doğum yaşanmaması için de önermemektedirler.

‘Yararları Çok, Az Miktarda İçmekten Bir Şey Olmaz’ Demeyin!

Hamilelik döneminde kafein tüketimini kontrol altına alarak ödem oluşumunu önlemeye çalışan anneler olarak çareyi bitki çaylarında arıyor olabilirsiniz. "Her şeyin fazlası zarar." mantığıyla günde bir bardaktan ne zarar gelir diye düşünmemenizi tavsiye ederiz. Bitki çaylarının tüketimi konusunda birçok kadın doğum uzmanı aynı fikri paylaşmaktadır.

Hamilelikte adaçayı tüketilmesi zararlıdır. Bebeğinizin sağlığını düşünerek böyle bir konuda riske girilmemesi gerekmektedir. Üstelik doğum sonrasında, yani bebeğinizi emzirdiğiniz dönemde dahi bu tarz bitkilerin kullanılması önerilmez.

Adaçayı, sütü azaltıcı etki yaratabilir. Sütümü arttırayım derken bebeğinizi düşündüğünüzden daha kısa süre emzirmek durumunda kalabilirsiniz. Bu tarz bitkisel desteklere ihtiyaç duyduğunuzda muhakkak doktorunuza danışmalı ve uzman bir kişiden bilgi edinmelisiniz.

Sporsuz ve sağlıksız kalmayın… Allaha emanet olun… 



Yazarın Tüm Yazıları
ÇOCUKLARA ÖDÜL VERMENİN FAYDALARI VE ZARARLARI
SPORDA MOTİVASYON ARTTIRACAK SÖZLER
HAMİLELİKTE ADAÇAYININ ZARARALARI NELERDİR?
İLK BAHARA GİRMEYE AZ KALDI DOĞRU YÜRÜYÜŞ TEKNİKLERİ NELERDİR?
Kas güçlendirici çaylar ve sporcuların yemesi gerekenler
DOĞRU DURUŞUN ÖNEMİ VE DURUŞ ŞEKİLLERİ
DOĞUM VE SPOR
AKŞAM SPORUMU YOKSA SABAH SPORU MU?
VÜCUT TİPLERİNE GÖRE HANGİ SPORLARI YAPMALISINIZ?
Soğuk havalarda spor yaparken ne giyilmelidir?
YÜKSEKLERE ÇIKTIKÇA OKSİJENİN AZALMASI VE ÇOĞALMASI
ÇOCUĞUM HANGİ SPORU YAPMALI?
BİTKİSEL YİYECEKLER VE KASLAR
DÖVÜŞ VE SAVUNMA SPORLARI ZARARLIMIDIR? FAYDALIMIDIR?
ŞEKER HASTALARI NASIL SPOR YAPMALIDIR?
Alzheimer belirtileri ve baş etme yöntemleri
SICAK ÇARPMALARINDA NE YAPILMALIDIR?
BÖCEK SOKMALARINDA DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR
Sağlıklı beslenmek için size 8 önerim var
Korse giymenin faydaları ve zararları
SABAHLARI BAŞ AĞRISI NEDEN OLUR?
Yoğurdun zararları ve faydaları
KUSMANIN ZARARLARI
MEYVELİ SODANIN ZARARLARI
SAUNA EŞOFMANININ ZARARLARI
ENGELLİLER VE SPOR
HANGİ SPORA, NE ZAMAN BAŞLAMALI?
BAHAR ALERJİSİ VE NEDENLERİ
Hangi mevsimde hangi spor yapılır?
Fizik Tedavi ile ilgili bilinmesi gerekenler
EV AKARLARI
BASUR VE VARİSE SPORUN FAYDALARI
Halısahada yaşanan sakatlıklar
SPOR SAKATLANMALARI VE TEDAVİ YÖNTEMLERİ
Erişkinlerde çarpık bacak
Yeterince uyuyor muyuz?
KIŞIN İÇİLEBİLECEK ŞİFALI ÇAYLAR
Sarımsağın faydaları
Soğanın faydaları
SES KISIKLIĞINA İYİ GELECEK YÖNTEMLER
VÜCUDUMUZU YENİDEN YARATMANIN YOLLARI
ÇOCUKLARDA SPOR
Yürüyerek de göbek yağlarımızdan kurtulabiliriz
Çarpık bacak ve tedavileri
BAŞ AĞRISINA NE İYİ GELİR
LİMONLU SUYUN FAYDALARI
ALERJİLER VE TEDAVİLERİ
ARI SOKMASI VE ALERJİSİ
FITNESS YAPMANIN FAYDALARI
VİTAMİNLER NE İŞE YARAR?
YAZ AYLARI VE ASTIM
Diyet mi yoksa spor mu daha hızlı kilo verdirir?
SPOR VE ERGENLİK
RAMAZANDA VÜCUT GELİŞTİRME YAPILIR MI?
Oruç tutarken kilo verilir mi?
YAZ AYLARINDA SPORUN FAYDALARI
Treking nedir? Gerekli malzemeler nelerdir?
HANGİ YAŞTA HANGİ SPOR DAHA UYGUN OLUR?
TOZ ALERJİSİ VE BAŞ ETME YOLLARI
Down sendromlu kişilerde spor
Nezle ve tedavi şekilleri
Astım bronşit ve tedavisi
Limonlu suyun faydaları
SABAH SPORUNUN FAYDALARI
BAHAR ALERJİSİ OLANLAR DA SPOR YAPMALIDIR...
ASTIM VE SPOR
EVDE SPOR YAPMANIN PÜF NOKTALARI
SPORLU VE SAĞLIKLI HAYATLAR DİLERİM
Soğuk algınlığı ve korunma yöntemleri
SOĞUK HAVALARDAN KORUNMA YÖNTEMLERİ
TÜP MİDE AMELİYATINDAN NE KADAR SÜRE SONRA SPORA BAŞLANMALIDIR?
UNUTKANLIĞA KARŞI SPOR YAPIN
HAYDİ DOĞA YÜRÜYÜŞÜNE
DOĞA YÜRÜYÜŞLERİNİN FAYDALARI NELERDİR?
Sağlıklı saçlar için beslenme önerileri
Mide bulantısına ne iyi gelir?
Şekeri Düşüren Yiyecekler
BAĞIŞIKLIK SİSTEMİNİ GÜÇLENDİRMENİN YOLLARI
KIŞ GELİYORRRRR :) :)
SPOR SPOR SPOR
REFLÜ NEDİR?
HAMİLELİKTE DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN 6 KURAL
Grip ve soğuk algınlığından korunmanın yolları
DİYET VE SPOR :))
SAĞLIKLI VE DENGELİ BESLENME
Sporun hanımlara faydaları
TÜP MİDE AMELİYATI
Herkez için koşu yöntemeleri
Yaz ve uyku
Diyetteki kişiler için için faydalı besinler
KALP ATIM SAYISI NE OLMALIDIR?
TATİL VE SPOR
Güçlü kaslar
Uyku ve spor
Yaz geldi diyetler yerini aldı
Beyin kanaması nasıl anlaşılır?
Yaza merhaba
Bitki çayları faydalı mı?
Güne gülücük ile başlayın
Hızlı kilo vermenin vücut için zararları
Sağlıklı kilo verimi
Sağlıklı atıştırmalıklar
Karın bölgesindeki yağları eritmenin ipuçları
Hızlı kilo vermek
Doğru karbonhidrat alımı
Sağlıkla kalmanın yolları :))
Detoksla ilgili bilinmesi gerekenler
Spor ve hayat
Obezite ve egzersiz
Hamilelikte uyku ve dinlenme
Selülit ile ilgili bilinmesi gerekenler
Sebzelerin diyete etkisi büyüktür...!
Diyette tatlı krizi
ÇATLAK NASIL ANLAŞILIR? TEDAVİSİ NASIL OLUR?
Menisküs ile ilgili bilinmesi gerekenler
selülit ile ilgili bilinmesi gerekenler
Diyetle ilgili bilinmesi gerekenler
SPA ve Wellness Nedir?
Dumbell ve spor
Tekvandonun çocuklar üzerindeki etkisi
Kışa hazır mıyız?
Çocuklarda obezite
Yaşlılarda spor
Sonbaharda spor
Sebzelerle sağlıklı beslenme
Spor küçük yaşta başlar
Doğru diyet yapmanın yolları
Sığ su bayılması
Sıcak havaların yoğun olduğu şu günlerde sıcaklara dikkat!
Yüzme sporunun faydaları
Yaz okullarının faydaları
Güneş çarpmasında ilk yardım
Kalp hastalarının dikkat etmesi gerekenler
Sıcak havalarda neler yapmalı?
Obezlik ve spor
Ramazanda oruç tutarken nelere dikkat etmeliyiz
Ramazan dieti için birkaç öneri
Zayıflamanın püf noktaları
Kan basıncı ve egzersiz
Soğuk ve yağmurlu havalarda spor
Sıcak havalarda spor
Kilo vermenin 10 altın kuralı
Astım hastaları spor yapabilir mi?
Lahana diyeti faydalı mı?
Evlilik öncesi ve evlilikte spor ve sağlık
Dilek' ten yaz diyeti için öneriler
Dilek Subaşı'dan mektup var...
Yaza merhaba diyeti
En basit spor yürümek
Sağlıklı kalmak mı istiyorsunuz?
Uykunun yaşamımızdaki önemi vazgeçilmezdir...
Kardiyo çalışmaları
Spor salonları, fitness ve vücut geliştirmenin faydaları
Kilo mu almak istiyorsunuz?
Doğru diyet nasıl yapılır?
Sporun faydaları mı dediniz!
FAZLA KİLOLAR MI DEDİNİZ...!
Genç ve güzel kalmak için neler yapılabilir
Karın kası için birkaç küçük ipucu
Vücut geliştirme ile ilgili doğru bilinen yanlışlar
Pilates mi ?
Modaya mı uyuyoruz yoksa spor mu yapıyoruz?
Kışın beslenme nasıl olmalıdır?
Spor, sigarayı bırakmaya yardımcı olur mu?
Spor ve Sigara
Kas yağdan daha ağırdır ama insanı ince gösterir
Karın kası nasıl yapılır?
Yaşam boyu sporla sağlıklı ve güzel kalın
Dengeli besleniyor muyuz?
Evde spor için birkaç ipucu...
Erken yaşta spor bilinci
Bebeklerde sporun önemi
Spordan sonra yapılmaması gerekenler
Spor yapmak istiyorum ama nereden başlamalıyım?
Diyetsiz ve sporsuz zayıflama yolları
Kadın ve selülit
Sporda dikkat edilecekler
Yazın doğa sporları
Doğru spor nasıl yapılır?
Spor yaparken ne giyelim?
Spor yaparken bilinçsizmiyiz?
Yeter ki spor yapmak isteyin
Ramazan'da sporsuz kalmayın
Sporsuz yaşlanmayın...
Yaz diyeti nasıl olmalı?
Çocuklar için yaz okulları
15 Altın Kural
40 altın kural
Yaza fit girelim
Yaz için birşeyler yapma vakti
Sağlıklı yaşam önerileri
Fiziksel engellilerde spor
Yaza merhaba sporu
Bilinçsiz spor yapmak
Susuz kalmayın..!
Sağlık için 5 altın kuralım var!
Çocuklar hangi yaşta spora başlamalı?
Göbeksiz yaza merhaba
Yaza formda girin…
Haydi sporaaa...
Kadınlarda neden mi spor?
Kadın ve Spor
Neden Spor?
Sağlık için ne yapmalı?
Spor için biraz istek biraz irade...
Sporun zararları
Sağlıklı yaşam için spor
Kadın ve spor