Takip Et

2017 İnternet Ve Sosyal Medya Kullanıcı Profilleri Açıklandı

We Are Social ve Hootsuite firmaları tarafından yayınlanan “Digital in 2017 Global Overview” araştırma raporu ile İnternet, mobil ve sosyal medya kullanıcı profilleri hakkında önemli istatistikler ortaya konuldu. Bir dijital pazarlama ajansı olan We Are Social ve Hootsuite firmalarının işbirliği ile hazırlanan “Digital in 2017 Global Overview” raporu meraklıları için paha biçilmez bilgileri içeriyor. 238 ülkeden toplanan verilerle hazırlanan 106 sayfalık raporda; İnternet ve dijitalin gelişimi ile ilgili güncel bilgiler, istatistikler ve trendler yer alıyor. Günlük hayatımızın olağan bir parçası haline gelmiş olan dijital dünyanın, hayatımızdaki yerini ve gelişimini gözler önüne seren raporun detaylarına geçmeden önce, We Are Social’ın araştırmada tespit ettiği bazı çarpıcı istatistikler şöyle:

 

• Dünyanın yarısından fazlası artık en az 1 adet akıllı telefon kullanıyor.

• Dünya nüfusunun neredeyse üçte ikisi en az bir cep telefonu sahibi.

• Dünya genelinde web trafiğinin yarısından fazlası artık cep telefonundan gelişiyor.

• Dünyanın dört bir yanındaki mobil bağlantıların yarısından çoğu artık “genişbant”

• Dünya nüfusunun beşte birinden fazlası son 30 gün içinde dijital ortamlarda alışveriş yaptı.

Bu araştırmayla belirlenen ve İnternet kullanımının çığ gibi arttığını gösteren bulgular, buna paralel olarak mobil kullanımın da devasa bir hızla arttığını net bir şekilde ortaya koymuş bulunmakta.

Türkiye’nin İnternet ve sosyal medya kullanım istatistiklerini incelediğimizdeyse; Türkiye’de nüfusun %60’lık kısmını oluşturan 48 milyon kişi İnternet’e bağlanıyor. Raporda aktif sosyal medya kullanıcı sayısı olarak da 48 milyonu görüyoruz. Fakat bu sayının tekil kullanım olmadığını belirtmeliyim. Türkiye’deki mobil kullanıcı sayısı 71 milyonken, sosyal medyaya mobilden bağlanan kullanıcı sayısı ise 42 milyon. Bir önceki istatistiklere göreyse, Türkiye’de 2016 Ocak ayından bu yana İnternet kullanıcı sayısının %4 ile 2 milyon, aktif sosyal medya kullanıcı sayısının ise %14 ile 6 milyon arttığını görüyoruz. Ülkemizde sosyal medyayı mobilden kullanan kişi sayısıda son bir yıl içerisinde %17 oranında artmış durumda. Rapora göre Türkiye’deki cihaz kullanıcılarının %95′i cep telefonu sahibi ve %75′i akıllı telefon kullanıyor. Dizüstü ve masaüstü bilgisayar kullanımı %51 oranındayken, TV %98 oran ile hala hayatımızda önemli bir yeri kapsıyor. Kullanıcılar gün içerisinde ortalama 7 saatini bilgisayar karşısında, 3 saatini telefon üzerinden İnternet’e bağlanarak ve 3 saatini sosyal medya platformlarında geçiriyor. TV karşısında geçirilen vakit ise ortalama 2 saat. Türkiye’nin web trafiğine göre; bilgisayar üzerinden ziyaretlerin %29 oranında gerileyerek %36′ya düştüğünü, mobil trafiğin ise %33 oranında artarak %61′e çıktığını görüyoruz. Bu durum Türkiye’de web trafiği konusunda mobilin ne derece önemli olduğunu açıkça ortaya koyuyor. Son olarak ülkemizde en çok kullanılan sosyal medya kanalı Youtube ve onu küçük bir fark ile Facebook takip ediyor. Diğer popüler sosyal medya kanalları ise Instagram ve Twitter.

Global dijital istatistiklere baktığımızdaysa; dijital dünya 2015’e kıyasla 2016’da muazzam bir büyüme yaşamış durumda. Rakamlara göre günümüzde 3.77 milyarı bulan küresel İnternet kullanıcı sayısı %50’lik bir orana tekabül ediyor. Bu nüfusun 2.80 milyarı aktif olarak sosyal medya kullanıyor. Kullanıcıların 2.56 milyarı sosyal medyaya mobilden bağlanırken, toplam mobil kullanıcı sayısı ise 4.92 milyar. Ayrıca dünya genelinde 1.61 milyar kişi e-ticaret kullanıcısı. İnternet kullanıcıları 2015 yılına kıyasla %10 büyüyerek 354 milyon; aktif sosyal medya kullanıcıları %21 büyüme ile 482 milyon artmış durumda. İnternet kullanıcı sayısının %50’yi aştığını görüyoruz, yani son 12 ay boyunca şaşırtıcı bir büyüme hızı söz konusu. İnternet kullanımına cihazlar bazında bakıldığında masaüstü ve dizüstü bilgisayarlardan İnternet’e giriş oranının %20 azalarak %45’e düştüğü mobil İnternet kullanımınınsa %30’luk artışla %50’ye ulaştığını görüyoruz. Küresel anlamda sosyal medya platformları arasında Facebook bu yıl da açık ara önde. Platform, hakimiyetini ikinci ve üçüncü sırada yer alan Messenger ve Whatsapp uygulamaları ile sürdürüyor. 4. sırada ise Youtube yer alıyor. “Digital in 2017 Global Overview” raporu ile ilgili detaylı bilgilere ve 2015 yılı verilerine “we are social” ın web sitesinden ücretsiz ulaşmak mümkün.

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir.