Takip Et

2018’e Damga Vuran Dijital Pazarlama Trendleri

2018 yılının son çeyreğine girdiğimiz bu günlerde pazarlama dünyasının vazgeçilmezi olmayı başarmış dijital pazarlama trendlerini siz değerli okuyucular için derledim. Özellikle tüm dünyada öğrenmeye programlanmış yazılımların ve mobil cihaz kullanım oranlarının hızla artması bununla birlikte Endüstri 4.0 diye adlandırılan nesnelerin İnternet’i ve yapay zeka uygulamalarının hayatımıza girmesi ile birlikte markalar için dijital pazarlamanın önemi giderek artıyor. Bu yıl trend olmayı başarmış 3 dijital teknoloji ise şöyle:

1- Yapay Zeka ve Sohbet Robotları:

Artık yapay zekalı makineler, tıpkı canlılar gibi topladıkları verileri işleyerek yeni şeyler öğreniyor. Makine öğrenmesi denilen bu süreçte yapay zeka yazılımları kendisine verilen verilerden yola çıkarak yeni bilgiler elde edebiliyor. Pazarlama dünyasında yapay zeka, web sitesindeki bir kullanıcının geçmişini incelemek ve potansiyel alıcının satın alma yolculuğundaki aşamalar ile alakalı bir içerik sağlamakta kullanılıyor. Ayrıca, yapay zeka ve davranışsal pazarlamanın birlikte ilerlediği söyleniyor. 2017'de, pazarlama platformları daha çok web site kullanımları, tarama kalıpları, arama geçmişi, çerez dosyalarını ve içerik tercihleri gibi bilgileri toplayıp saklıyorlardı. Şimdilerde geldiğimiz aşama ise çok daha heyecan verici. Dijital dünyanın devlerinden Adobe, artık makinelerin stratejik pazarlama kararları vermeye başlayacağını söylüyor. Makineler çeşitli kanallardaki dijital kampanyaları başlatıp, durdurup ve algılanan kişilikleri hedefleyecek şekilde işlem yapabilecek hale geliyor.

Pazarlamacılar, Intercom ve Drift gibi araçlar sayesinde, potansiyel müşterilerle iletişim kurmak için Yapay Zeka’ya dayalı canlı sohbet araçlarını da kullanabiliyor. Sohbet robotları (Chatbots), kullanıcıların söylediklerini çok kısa sürede analiz ediyor ve kullanıcıların isteklerini yerine getiriyor. Chatbots, Yapay Zeka’nın (AI) sözcüsü olarak da düşünülebilir ve artık yaygın olarak kullanılan, erişilebilir bir Yapay Zeka şekli haline geldi diyebiliriz.

2- AR Pazarlama ve VR Pazarlama:

Augmented Reality (Artırılmış Gerçeklik), 2018’de pazarlama ve reklam dünyasının trend konularından biri olmayı başardı. AR’yi, akıllı cihazların cisim tanıma özelliğini kullanarak, sanal nesnelerin gerçek görüntülerin üzerine bindirilmesi olarak tanımlayabiliriz. Snapchat’in başını çektiği yeni artırılmış gerçeklik dünyası Facebook, Google ve Apple’ın da pazara girişiyle iyice ısındı. Bu pazarın 2022'ye kadar 117.4 milyar dolara ulaşması bekleniyor. Son dönemlerde cazibesi iyiden iyiye artan Virtual Reality (Sanal Gerçeklik) sayesindeyse pazarlama uzmanları hedef kitlelerine etkileyici sunumlar ve kendini özel hissettiren deneyimler yaşatıyor.

3- Influencer Pazarlama

İnternet ortamında bir ölçüde fenomen olmuş ve ön plana çıkmış kişilere “influencer” adı veriliyor. Bu kişiler 2018’de markalar ve reklam ajanslarının yeni odağı olmayı başardı. Özellikle YouTube ve Instagram’da boy gösteren bu kişiler; markaların tanıtımı ve hedef kitleye mesajlarının iletilmesinde yeni bir yol olarak karşımıza çıkıyor. Ancak çok fazla reklam alınması ve inandırıcılığın tam olarak sağlanamaması markalar için bir sorun olmaya devam ediyor. 

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir.