Takip Et

TUSİAD’ın Raporu E-Ticaretin Önlenemez Yükselişini Gözler Önüne Seriyor...

TUSİAD’ın 2017 yılında yayınlanan “Dijitalleşen Dünyada Ekonominin İtici Gücü: E-TİCARET” adlı raporunda Türkiye’de ve dünyada e-ticaretin son durumuna dair çarpıcı istatistiklere yer verildi:

 

• Dünyada ve Türkiye'de e-ticaretin artan önemini hatırlatmak,

• Tüm paydaşlar nezdinde farkındalığı arttırmak ve

• Türkiye'de e-ticaretin kalkınmasına destek olmak,

 

gibi amaçlarla hazırlanan raporda 2014’deki veriler güncellenirken 2017’de bazı yeniliklere de yer verilmiş. Raporda göze çarpan temel yenilik: Dünya'da e-ticaretin gelişmesi ile ilgili güncel başlıkların yer alması. Örneğin: Pazar yerleri, Mobil ticaret, Sınır ötesi ticaret, Omni-channel, Teknolojik inovasyon trendleri gibi. Raporda öne çıkan mesajlar:

 

• Dünyada e-ticaret önemli bir noktaya ulaştı ve hızlı büyümesine ilerleyen yıllarda da devam edecek,

• Türkiye'de e-ticaret hızla büyümeye devam etse de hala hak ettiği payı alamıyor; büyük bir potansiyel ve gelişim alanı mevcut,

• Türkiye'de e-ticaretin gelişmesi için çözüm alanlarının hızlı ve koordineli olarak hayata geçirilmesine ihtiyaç vardır; klasik parekendecilerin ve KOBİ’lerin e-ticarete daha fazla katılımı şart.

Raporun özet başlıklarını sizler için aşağıda derledim değerli okuyucular:

 

1- E-ticaret yüksek potansiyelini tüm dünyada büyüme ivmesine çevirmiştir: Dünyada İnternet kullanıcı Penetrasyonu %46 ve E-Ticarette İşlem Hacmi 1.6 tiriyon dolara ulaşmıştır. E-ticaretin toplam ticaretteki payı %8,5 ve büyümeyi gelişmekte olan coğrafyalar tetikliyor.

2- E-ticarette öne çıkan temalar, yeni ticari fırsatlar sunmaktadır: ABD’deki ilk 10 perakendecinin yarattığı online ciro hala büyük bir potansiyel olduğunu gösteriyor. Sınır ötesi ticaret hacmi 400 milyar dolar ve mobilin e-ticaret içerisindeki payı %44 seviyesine ulaşmış durumda.

3- Yeni teknoloji trendleri perakende ve e-ticaret dünyasını değiştirmektedir.

4- Türkiye'de e-ticaret hızla büyümeye devam etmektedir; hala çok daha fazla büyüme potansiyeli mevcut.

5- Türkiye'de e-ticaret içerisinde klasik perakendecilerin payı sınırlıdır; daha çok katılıma ihtiyaç vardır.

6- Türkiye'deki tüketiciler e-ticareti ağırlıklı olarak ucuzluk için tercih etmektedir, satış sonrası hizmetler önemli geliştirme alanı.

7- Raporda son olarak e-ticareti geliştirmek için gerekli inisiyatifler 5 başlıkta belirlenmiştir. Bunlar:

 

• Sektör ve idari yapı arasında etkin iletişim,

• Algı ve dijital okur yazarlığın arttırılması,

• Klasik perakendecilerin e-ticaret ekosistemine daha fazla dahil olması,

• Teknik alt yapının iyileştirilmesi,

• Mevzuatın sektörü destekleyecek şekilde düzenlenmesi. 

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir.