
Aydın’da Radyocu Nadir olarak bilinen esnaf bir babanın oğlu Hüseyin Erbilge. Çocukluğu oyuncak oynamak yerine, babasının yanında elektronik ana kartları tamir etmekle geçmiş. Bir müşterilerinin, daha sonra da askerde komutanının telefonunu bozunca yenisini almak zorunda kalan Hüseyin Erbilge’yi şu an yaptığı işe iten, belki de en önemli etken bu.
General Mobile Yetkili Servisi Hüseyin Erbilge, 7’den 70’e herkesin elinde olan ve gözü gibi baktığı telefonların hastane yöneticiliğini yapıyor adeta. İşini kanıtlayınca, kendini öğrencilerini eğitmeye ve vatandaşı bilinçlendirmeye adamış usta bir cerrah gibi de çalışıyor. Öyle ki mutlaka kurtulması gereken telefon rehberi veya savcılığa verilecek önemli bir görüntü olduğunda, bu tür zor durumlar için haftanın bir gününde, gece sessiz ortamda çalışılıyor, ağır ameliyatlar yapılıyor.
“Doktor gibi çalışıyoruz. Nasıl karnı ağrıyan bir hastaya bakan doktor dışarıdan fiziki bir rahatsızlık hissetmediğinde tahlil istiyorsa, nasıl ameliyatlarda bazı hastalar ölümden döndürülüyorsa; biz de vatandaşların gözü gibi baktığı telefonlarına hayat veriyoruz” diyen Hüseyin Erbilge, atölyesini, işin ne kadar ciddi olduğunu, sektörü ve cihazları anlattı. Akıllı telefonlar hakkında da hayat kurtaran tüyolar verdi.
“SUYA DÜŞEN TELEFONUNUZU SAKIN KURUTMAYA ÇALIŞMAYIN”
Sıvı alan cep telefonlarının sakın saç kurutma makinesiyle kurutmanın işleri daha da zorlaştırdığını ifade eden Erbilge, “Telefonlarınızı güneşte bırakmayın ve kurutmaya çalışmayın. En yakın yetkili servise götürünceye kadar pirinç dolu kavanozun içine koyun. Telefonu pirincin içine koyduğunuzda telefonun içine kaçan su kurumamış oluyor. Bizim amacımız suyun telefonun içinde kurumamasını sağlamak. Çünkü kuruduğunda oksit oluşturuyor. Saç kurutma makinesi tutarsak, o su içinde kuruyacak dolayısıyla çıkmayacak. Cihazınızın eğer ayırabiliyorsanız bataryasını ayırın, şarja bağlamayın" dedi.
“CEP TELEFONU ALIRKEN MUTLAKA FATURANIN ASLINI İSTEYİN”
Bir yetkili servisin nasıl çalıştığını anlatan Hüseyin Erbilge, sektörde yaşanan olası tehlikelere karşı vatandaşların nelere dikkat etmesi gerektiğini aktardı. Erbilge, “Tüketiciler hangi marka cep telefonunu olursa olsun satın alırken faturanın aslını istemek zorundalar. Ayrıca fatura titizlikle saklanmalı ki olası bir çalınmada telefon üzerinde hak iddia edebilsinler. Yasal hükümlülüklere karşı faturası olmayan bir telefon sizin olamaz. Aynı zamanda cihazı servise gönderirken de faturanın fotokopisini göndermeliler” diye konuştu.
“ÇOĞU TÜKETİCİ BUNU BİLMİYOR”
Bütün yetkili servislerde onarım yapan teknisyenin önünde kamera olduğuna dikkati çeken General Mobile Yetkili Servisi Hüseyin Erbilge, şu bilgileri verdi:
“Telefon, teknisyenin önünde açılırken, kapanırken, işlemler uygulanırken kamera ile kayıt altına alınır. Bunu çoğu tüketici bilmez. Vatandaşlar, cihazı servise teslim ederken servisten mutlaka yazılı bir belge alması lazım. Bu yazılı belge içinde cihazın teslim tarihi, numarası, sorunu ve şikayeti, kim teslim etti, kim teslim aldı gibi kayıtları içerir. Telefon servise verilirken söz konusu bu form alınmazsa hiçbir şekilde telefon üzerinde hak iddia edilemez. Cihazınızı teslim ettiğiniz serviste yetki belgesi olduğunu gösteren levhayı da görmeniz gerekiyor, göremiyorsanız mutlaka sormanızı tavsiye ediyorum. Aksi halde kandırılabilirsiniz. Aynı şekilde cihazı servisten teslim alırken de neler yapıldığına ve ne kadar ücret ödendiğine dair tekrar bir evrak alınmalıdır. Bu evraklar tüketiciyi korumaya yöneliktir. Biz 1999 yılından bu yana otomasyon programı kullanıyoruz. Bugüne kadar hiçbir müşterimin hiçbir şeyi kaybolmadı. Tüm bu evrakların dışında tüketiciyle bir evrak daha doldururuz; o da telefon şekli çizili bir kağıtta, teslim aldığımız telefonun fiziksel durumunda, kozmetiğinde çizik veya hasar varsa onların işaretli olduğu bir evraktır. Tüketiciye; çoğu zaman düşmeden kaynaklanan telefon köşelerindeki hasarları daha teslim alma anında gösterir, işaretler ve doldurduğumuz formu karşılıklı imzalarız.”
“YAŞAM TARZINIZA UYGUN TELEFON SEÇİN”
Erbilge, insanların kendi yaşam tarzına uygun telefonu seçmeleri gerektiğini de ifade ederek, “Herkesin yaşam tarzına, özellikle iş hayatına uygun telefon almasını öneririm. Mutlaka Apple ya da Samsung olacak diye düşünmeyin. Oyun mu oynayacaksınız, Word Exel mi kullanacaksınız, uygulamamı kullanacaksınız, kamerasını mı kullanacaksınız her neye ihtiyacınız varsa onu alın. Eğer sadece konuşma yapacaksanız en ucuzunu alın. En önemlisi de örneğin Aydın’da yaşıyorsanız yetkili servisin Aydın’da olduğuna ya da Aydın’a yakın illerde olduğuna dikkat edin. Markasından ziyade servisisin olup olmadığına dikkat edilmeli” dedi.
OKUDUĞU BİR CÜMLEYLE YOLA ÇIKTI
1999 yılında dükkan açmasına sebep bir tane cümleyle yola çıktığını dile getiren Erbilge, “Boğaziçi Üniversitesi’nin internet sitesinde okuduğum, ‘Herhangi bir işte başarılı olmak için ya hiç kimsenin yapmadığı bir işi yapın, ya da herkesin yaptığı işin en iyisini yapın’ sözü işe başlamama sebep. Cep telefonlarını bozmakla başladım tamirata. Askerde komutanlarımın telefonlarını ücretsiz olarak tamir ederek, onların güvenini, kendim de özgüvenimi kazandım. Askerden geldikten sonra Haberleşme Bakım Onarım Ustalık Belgesi ve Usta Öğreticilik Belgesi aldım. Kısa süre sonra 1999 yılında da iş yerimi açtım. Benim tek işim bu. Bunun da en iyisini yapmak için çalışıyorum” diye konuştu.
AYDA BİN ADET CİHAZ BAKIYOR
General Mobile Yetkili Servisi’nde atölyede çalışan teknisyenler beyaz önlük giyiyor ve her birinin yaka kartları var. Yalnızca personelin değil, atölye şartlarının da bu işe uygun olması gerektiğine dikkati çeken General Mobile Yetkili Servisi Hüseyin Erbilge, “Yetkili servis açmak için TSE Hizmet Yeterlilik Belgelerini almak gerekiyor ki onların denetimlerini geçmek çok zordur. Atölye antistatik masa ve yer kaplamaları ve yine teknisyenlerde antistatik bileklikler olmalı, cımbızlar, tornavidalar yine işe uygun olmalıdır. Teknik yeterliliği kısa zamanda sağladım ve yetkili servisimi aldım. Şu an 8 kişilik bir kadroyla çalışıyoruz. Aydın’da 57 tane bayi var Aydın’da ilçeler den de geliyor. Ayda ortalama bin adet cihaz bakıyoruz. 600’ü General Mobile, kalanı Apple’ın ücretli tamiratlarından oluşuyor. Özveriyle çalışıyorum. Ağır tamiratlar yaptığımız günler var. Örneğin kurtulması zor olan rehber ya da savcılığa verilecek önemli bir fotoğraf olabiliyor bazen. Bu tür cihazları gündüz yoğun temponun arasında değil, haftanın bir günü akşamları yapıyoruz” ifadelerini kullandı.
“HEDEF APPLE”
Apple’ın yetkili servisini almayı hedefleyen Hüseyin Erbilge bu konuda görüşmelerine devam ettiğini söyledi. Apple’ın yetkili servisini almak için gerekli donanıma sahip olduğunu vurgulayan Erbilge, şunları söyledi:
“Apple, zorlu bir marka. Gerekli donanıma sahibiz ama Aydın’ı hep İzmir ile Denizli arasında küçük bir şehir olarak görüyorlar. 'İzmir, Denizli varken, neden Aydın’da olsun?' diyorlar. Almak için elimden geleni yapacağım. 57 bayim, çalışanlarım, vizyonum ve misyonum bazında hiçbir şube açmadan kadromu da kalabalıklaştırmak, önümüzdeki ayrıca atölyeyle işyerimi birbirinden ayırmayı hedefliyorum. Teknisyenlerin daha rahat sessiz bir ortamda çalışmaları gerektiğine inanıyorum.” (GAMZE KORKMAZ)
ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir.