“Bu yol bitese yıkılmazsın, emme bi de bitmese..”
9 Ocak 2013, ÇarşambaTweet |
Aslında bu yazımı yerel ağız (şive) ile yazmak isterdim, ancak yerel dili yazıya dökmemiz neredeyse imkânsız oluyor. Bazı kelimeleri yazarak anlatmamız mümkün değil.
Dolayısıyla ben öncelikle yazımın başlığını doğru çeviri yaparak başlayayım. Köylü Mehmet Ağa Karpuzlu ilçemizde AK Parti İlçe Başkanı ve Belediye Başkanı ile karşılaşır ve sorar “Belediye Reisim seçimden önce Karpuzlu Milas Yolu başlıyor diye duyuru ve şehrin belirli yerlerine afişler astın, birkaç makine geldi biraz yol yaptı, ama bir gittiler pir gittiler. Eğer bu yol bir sonraki seçime kadar ciddi şekilde başlamaz, en azından yapılacağı kanaati olmaz ise artık biz eskisi gibi bu seçim yalanlarına inanmıyoruz, ama ha bir sonraki seçime kadar bu Milas Yolunu bitirin” der.
Karpuzlu Belediye Başkanımız “Mehmet Amca istimlak sorunları vardı, mahkemeler vardı, artık o sorunlar bitti, en kısa sürede yol yapımı başlayacak” demiş ve biraz da siyasetçi yönünü kullanarak, gönlünü almaya çalışmış Mehmet Ağa’nın.
Burada meselenin 3 boyutu var.
Birincisi Karpuzlu-Milas Yolunun şimdiye kadar yapılıp, bitmiş olmalıydı. Çünkü Karpuzlu-Milas hudutlarında dağların toprağıyla birileri ağalık yaşarken, Karpuzlu bunun bedelini ödemektedir.
İkincisi Köylü Mehmet Ağa’nın eskisi gibi gelene ağam gidene paşam demeyeceği, yani ağzı sütten yandığı için yoğurdu üfleyerek yemesi.
Üçüncüsü siyasi parti ilçe başkanı ve Belediye Başkanının köylü Mehmet Ağa’ya izahı detaylı yapması ve onun gönlünü alması.
Önümüzdeki seçimde Büyükşehir Belediyesi için oy kullanacak ve bağlı olduğu ilçelerin de başkanlarına oy verecek köylülerimiz, şehirde yaşayanlardan daha fazla siyaset yapmakta ve geçmişte sağ ve solda darbe yedikleri için deneyimliler, yani öyle eskisi gibi ben filan partili babanın oğluyum geleneği kısmen kırılmış diyebiliriz.
Şimdi gelelim esas meseleye Karpuzlu-Milas Yolu neden yapılmalı?
Son 10 yılda Çine-Karpuzlu arasının yapılması için birçoğumuz emek harcadık. Eski Kaymakamımız Halil Berk ve Dönemin Bakanı Sayın Atilla Koç’un katkılarını unutmayalım. O dönem Çine-Karpuzlu arası kısmen sorun çözdü, ama esas sorun olan Milas bağlantısı mutlaka yapılmalıdır. Milas yolu hem Karpuzlu Alinda ve Milas Labranda antik kentleri açısından çok önemlidir. Çünkü Labranda Karpuzlu’ya 20- 25 km’dir. Diğer taraftan devletine bağlı ve yerelde yaşayandan en az 5 kat fazla dışarıda yaşayan bizler ve köylerde yaşayan insanlarımız fazlasıyla hak ediyor. Çünkü dağlardan çıkan feldispad madenleri yüzünden dağlarımız ve yollarımız perişandır. Sadece bu yolun bölünmüş duble yol olması da yetmez aslında. Meselenin esas diğer yanı demiryolu ile Çine, Milas ve Güllük bağlantısının yapılmasıdır. Yani yollarda kamyonlardan kurtulmak ve demir yolu ile de bu bölgeye bir teşekkür etmek gerektiği kanaatindeyim.
Kamyon ile geçimini sağlayanlar sakın bana kızmasın. Eğer bu bölge demiryoluna kavuşur ise yapacak çok işiniz olur. Düşünsenize Aydın-Bodrum Arası demiryolu bağlantısını? Fena bir fikir mi? Esas konumuza döner isek, başta Belediye Başkanımız ve yereldeki tüm siyasi ve sivil toplum örgütleri el ele vererek, köylü Mehmet Ağa’nın isteğinin yerine getirilmesini sağlayalım.
Yazarın Tüm Yazıları