Takip Et

SON DAKİKA

ADÜ İletişim Fakültesi 'Cannes' yolcusu

23 Ocak 2022, Pazar 16:23

     


‘Gönül ne kahve ister ne kahvehane, gönül muhabbet ister; kahve bahane’ ya da ‘Bir fincan kahvenin 40 yıl hatırı vardır’ gibi bir çok sözle, kültürümüzün vazgeçilmez değerlerinden bir tanesi haline gelmiş olan ‘Kahve’ ve yine pek çok kişinin alışkanlık haline getirdiği ‘kahve falı’, Aydın Adnan Menderes Üniversitesi İletişim Fakültesi öğrencisi Mert Fırat Sarıoğlu tarafından belgeselleştirilerek 17-28 Mayıs 2022 tarihleri arasında düzenlenecek olan Dünyaca ünlü Cannes Film Festivali’nde izleyiciyle buluşmaya hazırlanıyor.

ADÜ İletişim Fakültesi, Radyo, Televizyon ve Sinema Bölümü 3. Sınıf öğrencisi Mert Fırat Sarıoğlu ve İzmir Ekonomi Üniversitesi Sinema ve Dijital Medya Bölümü öğrencisi Furkan Akdağ’ın birlikte hazırladıkları ‘The Cafedomancy’ adlı belgesel ile, Türk kahvesini dünyaya tanıtmayı amaçladıklarını belirten genç yönetmenler, “Fark yaratan, izleyicinin ilgisini çekecek bir belgesel hazırladığımızı düşünüyoruz” şeklinde konuştular.

HEDEF YALNIZCA YURT DIŞI DEĞİL

Mayıs ayında gerçekleştirilecek olan Uluslararası Cannes film festivalinin yanı sıra, Adana Altın Koza film festivaline de katılmayı planlayan genç yönetmenler, belgesellerini yaklaşık olarak bir hafta içerisinde, bir çok kişi ile kahve hakkında görüşmeler yaparak tamamladıklarını ve ortaya 10 dakikalık bir belgesel çıktığını belirttiler.

HEYECAN VERİCİ

Türk kahvesi ve kahve falı ile ilgili belgesel yapma fikrinin bir ödevden çıktığını söyleyen Mert Fırat Sarıoğlu, “Kültürümüzü ve sahip olduğumuz zenginlikleri anlatmak, dünyaya duyurmak istedik. Kemeraltı, Alsancak ve Karşıyaka’da, özellikle kahvecilerin yoğun olduğu, tarihi dokunun da net hissedildiği mekanları seçtik. Çekimler, oldukça eğlenceli ve güzeldi. Çevredeki kişiler de bize oldukça ilgi gösterdi. Kahve kültürü, genç ya da yaşlı herkesin benimsediği bir olgu. Kimi yorgunluk atmak, kimi muhabbet etmek, kimisi de enerji yükseltmek için kahve içiyor. Kahveye dair detaylı, ilgi çeken bir belgesel çekmemiz gerektiği fikrinden yola çıkarak çalışmayı tamamladık. Mayıs ayında yapılacak Cannes Film Festivali için başvuruda bulunacağız. Çok büyük ihtimalle de kabul alacağız. Belgeselin yurt dışındaki binlerce kişiye ulaşma düşüncesi bile çok heyecan verici” dedi.

‘BAKALIM BİLECEK Mİ?’ DİYE GELEN VAR

Belgesel çekimi sırasında kahve falıyla ilgili sorular yönelttikleri kişilerden değişik cevaplar aldıklarını söyleyen Furkan Akdağ ise, “Kahve falı baktıran kişilere, neler hissederek buna yöneldiklerini sorduk. Bazı kişiler, ‘Eğlence olsun diye baktırıyoruz’ cevabını verdi. ‘Fala inanmıyoruz ama baktırıyoruz’, ‘Sırf meraktan geldik’ ve ‘Bakalım bilecek mi’ diyen kişiler de oldu. Bu gibi yorumlara belgeselde de yer verdik. İçimize sinen bir çalışma oldu. Yaptığımız araştırmalara göre belgeselimiz, hem kahve kültürü hem de fal üzerine yapılan ilk çalışma. Özel bir çalışmaya imza attığımız için mutlu ve gururluyuz” diye konuştu. (HABER MERKEZİ)







 
Son Eklenen Haberler