AyFm 100.5
Canlı Dinle

Düzenlemeler

2025-06-16 11:15:00

Özel Kayabaşı Ortaokulu öğretmenleri LGS sınavını değerlendirdi

Türkiye genelinde dün uygulanan Liselere Geçiş Sistemi (LGS) sınavı, Özel Kayabaşı Ortaokulu öğretmenleri tarafından değerlendirildi.

Özel Kayabaşı Ortaokulu yönetimi ve öğretmenleri, geleceğine yön vermek isteyen bir milyondan fazla öğrencinin katıldığı LGS sınavını ele aldı. Aydın’da da yüzlerce öğrencinin ter döktüğü sınavlar sorunsuz şekilde tamamlandı.

LGS SORULARI NASILDI?

Kayabaşı Ortaokulu Türkçe Öğretmeni Ecem Yalçın, soruların öğrencilerin okuma, anlama ve yorumlama becerilerini ölçmeye yönelik, üst düzey düşünme becerilerini kullanmayı gerektiren nitelikte olduğunu belirtti. Anlam bilgisine dayalı soruların yine eleyici nitelikte olduğunu vurgulayan Yalçın, yazım kuralları, dil bilgisi ve özellikle görsel okuma alanlarında ölçmenin zorlayıcı olduğunu ifade etti. Ayrıca, önceki yıllarda dil bilgisi alanında her sene soru gelirken bu yıl fiilimsi konusundan hiç soru gelmediğini, bunun yerine nadiren sorulan “fiilde çatı” konusunun bu kez öğrencilerin karşısına çıktığını belirtti. Bu sınavın, öğrencilerin yalnızca düzenli kitap okumalarıyla değil; aynı zamanda farklı türde metinleri sorgulama ve analiz etme becerisiyle başarılı olabilecekleri bir sınav olduğunu dile getirdi.

“TÜM ÜNİTELERDEN DENGELİ BİR SORU DAĞILIMI İLE KARŞILAŞTIK”

Matematik zümresi öğretmenleri, basit düzeyde olan altı soru dışındaki diğer soruların dikkatli ve sorgulayarak okunması gerektiğini, tarz olarak ihtimale dayalı ve birden fazla durumun değerlendirilmesini içeren sorular olduğunu ifade etti. Tüm ünitelerden dengeli bir soru dağılımı ile karşılaştıklarını söyleyen öğretmenler, sınavın hem seçici hem de ayırt edici nitelikte olduğunu belirtti.

“BEKLENİLMEYEN BİR DURUM OLARAK KARŞIMIZA ÇIKTI”

Fen Bilimleri Öğretmeni Gül Arslan, soruların genel olarak yapılabilir düzeyde olduğunu ancak bazı zorlayıcı soruların da bulunduğunu söyledi. Isı ve sıcaklık ile basit makinelerdeki çıkrık sorularının eleyici olduğunu belirten Arslan, bu soruların bileni bilmeyenden ayırt ettiğini ifade etti. Ayrıca bu yıl elektrik konusundan üç soru sorulmasının beklenmeyen bir durum olduğunu aktardı.

Tarih Öğretmeni Ramazan Babacan, T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük dersi sorularının tarihsel konular arasında bağlantı kurabilme üzerine düzenlendiğini, ayrıca yer-zaman bilgisi ve kronoloji bilgisinin de önemsendiğini belirtti. Kavram ve alan bilgisine hâkim, konu bütünlüğü sağlayabilen öğrencilerin tarihsel yorumlama ve çıkarım yapma becerilerinin ölçüldüğünü söyleyen Babacan, geçmiş yıllardaki sorulara göre zorluk düzeyinin bu yıl biraz daha yüksek olduğunu ifade etti.

Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmeni Sevil Yiğit, soruların müfredata uygun, orta zorlukta ve yorumlamaya dayalı olduğunu söyledi. Yiğit, öğrencilerin ayet ve hadisleri ezberden çok, doğru anlayıp günlük hayatla ilişkilendirme becerisinin ölçüldüğünü; Hz. Muhammed'in hayatı, kader - kaza, zekât ve sadaka, din ve hayat ilişkisi gibi temel konuların öne çıktığını belirtti. Ayrıca bazı sorularda çeldiricilerin güçlü olduğuna dikkat çekti.

İngilizce Öğretmeni Gökçen Poyraz, soruların genel olarak kolay ve orta zorlukta olduğunu, dikkati ölçen ve belirleyici olan iki sorunun bulunduğunu, süre sorunu yaşamayan öğrencilerin sınavı rahatlıkla tamamlayabileceklerini ifade etti.

“SINAV SONUÇLARI 11 TEMMUZ’DA AÇIKLANACAK”

Son olarak görüşlerini paylaşan Okul Müdürü Ferdi Karakaş, yıl boyunca yoğun çaba gösteren tüm öğrenci ve öğretmenlere teşekkür ederek sınav sonuçlarının 11 Temmuz’da açıklanacağını ve ardından tercih sürecinin başlayacağını belirtti. Karakaş, tüm öğrencilere başarılar diledi. (ERDAL AYDIN)