Düzenlemeler

2026-06-24 08:07:00

Nazilli, Kuyucak ve Buharkent'e yıllık 10,73 milyon metreküp içme suyu

DSİ 21. Bölge Müdürü Birol Çınar, Nazilli ve çevresine uzun yıllar hizmet verecek içme suyu projesi kapsamında yapımı süren arıtma tesisinde incelemelerde bulundu. Projenin tamamlanmasıyla birlikte bölgeye yılda 10,73 milyon metreküp içme suyu sağlanacak.

Devlet Su İşleri (DSİ) tarafından Aydın'ın içme suyu altyapısını güçlendirmek amacıyla yürütülen önemli projelerden biri olan Aydın Nazilli ve Çevresi Yerleşim Yerleri İçmesuyu Tesisleri İkmali 2. Kısım Projesi kapsamında çalışmalar aralıksız devam ediyor. DSİ 21. Bölge Müdürü Birol Çınar, proje bünyesinde yapımı süren arıtma tesisi inşaatında incelemelerde bulunarak çalışmalar hakkında yetkililerden bilgi aldı.

10,73 MİLYON METREKÜP İÇME SUYU TEMİN EDİLECEK 

Bölge Müdürü Birol Çınar'ın gerçekleştirdiği saha ziyareti sırasında, projenin mevcut durumu, inşaat süreci ve planlanan çalışmalar detaylı şekilde değerlendirildi. DSİ tarafından yürütülen yatırımın, özellikle artan nüfus ve yükselen su ihtiyacı karşısında bölgenin geleceği açısından büyük önem taşıdığı belirtildi. Projenin tamamlanmasıyla birlikte su kaynağı olarak Karacasu Barajı kullanılacak. Barajdan temin edilecek su, modern arıtma süreçlerinden geçirilerek vatandaşların kullanımına sunulacak. Yapımı devam eden proje tamamlandığında Nazilli, Kuyucak ve Buharkent ilçeleri başta olmak üzere çevredeki yerleşim yerlerine yıllık yaklaşık 10,73 milyon metreküp içme suyu temin edilecek. (İREM DELİCE)