İYİ Parti Aydın Milletvekili Ömer Karakaş, TBMM'de Millî Eğitim Bakanlığı'nın Öğretmenlik Mesleği Kanunu Teklifi'nin 2. maddesi üzerine sert eleştirilerde bulundu.
Konuşmasında, kanunun görüşmeleri sırasında yaşanan sorunları dile getiren Karakaş, özellikle Bakanın ve yetkililerin katılım eksikliğine dikkat çekti. Karakaş, iktidar partisi milletvekillerinin bakanın toplantılara katılmamasını bahane ederek salonu terk ettiğini ve bunun sonucunda muhalefetin yoklama talepleriyle meşgul olduğunu belirtti.
“AK Parti'nin Eğitim Vaatleri ve Gerçekleşmeyen Atamalar”
Karakaş, AK Parti'nin seçim dönemlerinde verdiği vaatlerin çoğunu yerine getirmediğini, özellikle öğretmen atamaları ve eğitim politikalarındaki eksiklikleri eleştirdi. Ülkede yılda en az 40 bin gencin eğitim fakültelerinden mezun olduğunu ancak 1 milyondan fazla öğretmenin atama beklediğini belirten Karakaş, bu yıl 68 bin öğretmen açığı varken sadece 20 bin öğretmen ataması yapıldığını ifade etti. Bu durumun, hükümetin öğretmenlerin hayallerini çaldığını gösterdiğini vurguladı. Karakaş, “AK Parti iktidarı her seçim döneminde belli başlı vaatlerde bulunuyor. 100 bin öğretmen ataması, 3600 ek gösterge, asgari ücrete zam, emekli maaşlarına zam, enflasyonun düşürülmesi vesaire, vesaire. Maalesef AK Parti iktidarının en iyi yaptığı şey umut tacirliği” diye konuştu.
“Kanunun İçeriği ve Eksiklikleri”
Aydın Milletvekili Ömer Karakaş, kanunun, öğretmenlere yönelik bir mobbing düzenlemesi içerdiğini öne sürdü. Teklifte özel öğretim kurumlarındaki öğretmenler için asgari ücret düzenlemesi ve eğitimciler için şiddet yasası gibi önemli konulara yer verilmediğini söyledi. Ayrıca, ücretli öğretmenlerin maaşları ve öğretmenlerin can güvenliği gibi konuların da gündeme gelmediğini belirtti. AK Parti hükümetinin öğretmenler arasında ayrımcılık yaptığını ve sözleşmeli ve ücretli öğretmen uygulamalarının kaldırılması gerektiğini vurguladı.
“Cemaat ve Tarikatlarla Protokoller ve Eğitimdeki Sorunlar”
Ömer Karakaş, Millî Eğitim Bakanı'nın cemaat ve tarikatlarla protokol yapmasını ve "ÇEDES projesi" kapsamında okullara imam ve vaiz atamalarını eleştirdi. Eğitimde yaşanan sorunların çözülmesi gerektiğini, eğitim kalitesinin yükseltilmesi gerektiğini ifade etti. Teklifte eğitim fakültelerinden mezun öğretmenlerin KPSS puanıyla Millî Eğitim Akademisine kabul edilip 550 saat eğitim aldıktan sonra sözleşmeli olarak atanacaklarının belirtilmesini eleştirdi. Üniversitelerdeki eğitimlerin yetersiz olduğuna dikkat çeken Karakaş, öğretmenlerin yaşam standartlarının yükseltilmesi gerektiğini ve çocukların geleceğinin bu konuda yapılacak iyileştirmelere bağlı olduğunu belirtti.
Konuşmasını, gelecekteki nesillerin eğitimi için öğretmenlere destek verilmesi gerektiğini ve bu konuda yetkililerin vicdanlarına seslendiğini söyleyerek tamamladı. (SELİME AYDEMİR)