Sabiha Gökçen’de uçak kazası
7 Şubat 2020, CumaTweet |
Özel uçak firmasına ait yolcu uçağı İstanbul Sabiha Gökçen Hala alanında geçtiğimiz günlerde sert iniş yapması nedeni ile uçak ortadan ikiye bölünüp kısa sürede alev aldı. Aynı firmaya ait yolcu uçağı 2018 yılında yine pistten çıkmıştı (o kazaya istemeden öğrenci evimden canlı tanık olmuştum. Korkunçtu…)
Belki de gözlerimle gördüğüm için bu firmaya karşı anti sempatim gelişti ve çok fazla gözüme batıyor. Trabzon’daki kazanın sebebi iki kaptanın organize olamamasından kaynaklıydı. Kuleden pistin yoğunluğuna bağlı olarak kaptanlara ‘’Pas Geç’’ uyarısı yapılır. Bu başka bir uçak pisti terk edene kadar havaalanın etrafında daire çizerek beklemesidir. Kuleden başta Pas Geç uyarısı geliyor ve geçiliyor ardından iniş sırası Trabzon uçağına veriliyor. İnişin gerçekleşmesinden sonra kaptan pilot sol motoru kapatıp yavaşlıyor, yardımcı pilot yeniden gelecek olan uyarıya karşı tedbirli olup sağ motoru açıyor ve unutuyor(!) sol motor kapanır kapanmaz uçak sağ tarafa, denize doğru hareket ediyor. Allah’a şükür Trabzon Hava alanı yetkilikleri akıllı insanlardı ki daha öncesinde falez olan deniz kenarını toprakla doldurup balçık haline getirildi.
Bu yazıyı size uçak kazası gerçekleştiği tarihte yazıyorum bu yüzden söylemlerimde bilgi kirliliği yaratmamak için fazla konuşamayacağım. İstanbul’da gerçekleşen kazada uçak 2 parçaya ayrıldı. Net bildiğim tek bu!
Şöyle bir durum öğrendim; yolcu uçaklarında yüzde birlik bir kısımda teknik hatalardan dolayı kazalar gerçekleşirken yüzde doksan dokuzluk kısımla havada ki ve karada ki insanlardan kaynaklı sorun vardır.
Sağlıcakla…