Takip Et

SON DAKİKA

"Sporda da markalaşma önemli"

4 Aralık 2019, Çarşamba 08:51

     


Aydınlı Marka Danışmanı Taylan Kozacıoğlu, tvDEN'de yayınlanan Spor Gündemi'nde gazeteci Duygu Dilek, gazeteci Sercan Örün ve eski futbol hakemi Taylan Kozacıoğlu'nun sorularını yanıtladı. Sporda markalaşma konusunun ele alındığı programda, Kozacıoğlu bilgilerini aktardı.

Aydınlı Marka Danışmanı aynı zamanda tvDEN'in isim babası olan Taylan Kozacıoğlu, "Marka, sporla uzak gibi görünse de aslında öyle değil. Bizim için ticari oluşum olan her kurum aynı. Bir ticari hizmet veya mal satan taraf var, bir de bunun tüketicileri var. Sporda da sizin tüketicileriniz, aynı zamanda taraftarlarınız. Geçen sezon Galatasaray ve Fenerbahçe'nin geçen sezon marka, sponsorluk ve reklam gibi anlaşmalardan elde ettiği gelir ikisinin toplam 190 Milyon TL. Bu rakam çok ciddi bir rakam. Bu rakam sadece reklam, tanıtım ve sponsorluklardan gelen rakam. Dolayısı ile spor ekosistemi diye bir şey var. Biz 2012-2013'te Aydınspor 1923'te yöneticilik yaptığımız zamanlarda da bununla ilgili adımlar atmak istemiştik. Aydın'da, Aydınspor gibi bir markanın taraftar satış ürünlerinin satılacağı bir mağaza için adım atmıştık. Biz o zamanlarda taraftara da sormuştuk, 'Zeybek Store' isminde karar kılınmıştı. Sporda marka dediğimiz zaman, sporun marka olan gücünü paraya döndürüp, kulüplerin bir şekilde sportif başarıya katkısı olması lazım. Sportif başarı olmayan kulübün maalesef marka değeri güçlü olamıyor" dedi.

"AYDIN'IN SULTANLARI İYİ TANITILDI"

Kozacıoğlu, Bölgesel Amatör Lig gibi bir ligde hedef takımlar 1 Milyon TL'nin üstünde takım kuruyorlar. Şimdi biz bu takımlara gitsek desek ki, 'Ağabey gel bize her ay 3 bin TL para ver, biz senin tanıtımını yapalım' desek tansiyonları düşer, o parayı veremeyiz diye. Halbuki spordaki bu paraların içinde bu rakamlar çok düşük rakamlar. Aydın Büyükşehir Belediyespor'un da Sultanlar Ligi'nde bir takımı var. Aydın'da bu takımın tanıtımı da güzel yapıldı, o süreç iyi yönetildi. Biraz daha fazla halka yayılması gerektiğini de düşünüyorum" dedi.

"SPORCULAR DA TİCARİ İŞLETME GİBİ"

Sporcuların sosyal medyayı iyi kullanmaya başladıklarını vurgulayan Kozacıoğlu, "Sporcuların sosyal medyası inanılmaz derece etkili olmaya başladı. Taraftarlar, kulüplere inanılmaz baskılar yapıyorlar. Taraftar, "Biz şöyle bir ürün istiyoruz" deyip ürün çıkartıyor. Aynı şekilde de, "Bu sporcuyu istiyoruz" deyip kulübe baskı kuruyor. Bu konuda örnek verecek olursak, Galatasaray'ın transfer ettiği Falcao transferi oldu. Falcao'nun takipçi sayısı, kulübün takipçi sayısının 3 katı fazlası. Falcao başlı başına bir marka. Sporcular, sosyal medya uzmanı bile tutmaya başladı. Kulüplerde sosyal medyayı çok iyi kullanmaya başladı. Sporcular kendi kişisel sosyal medya hesaplarına reklam alarak bu hesapları da paraya döndürüyorlar. Çok ciddi gelir elde eden sporcular var. Kulüpler de, sporcuları bu konuda teşvik ediyor. Sporcuların taraftarla olan bağını güçlendirmek istiyorlar. Sporcunun marka değeri de artınca, kulüpte bu işten kazanç sağlıyor."

"TÜRKİYE'DE KULÜPLER MARKAYA YATIRIM YAPMAYA BAŞLADI"

"Türkiye'de üç büyükler diye tabir edilen kulüpler her ne kadar Türkiye'de önemli kulüpler olsa da, Dünya'da markalaşma adına çok iyi yerlerde değiller. Ama son 2 yıldır büyük adımlar atıldı bu konuda. Kulüpler markalaşmaya önem vermeye başladı. Kulüpler ne kadar kurumsallaşıp, ne kadar markalaşarak para kazanacaklarını bildikleri için bu konuya yatırım yapmaya başladı. Üç büyüklerde görsel ekipler çalışıyor, fotoğraflar hızlı yükleniyor, videolar yayınlıyorlar. Teknoloji çok hızlı ilerliyor, ayak uyduramazsanız ölürsünüz. Markaların çok hareketli olması lazım. Teknoloji durmuyor"

"SPORTİF BAŞARI DA ÖNEMLİ"

"Spor markalaşmasının önemi etkenlerinden birisi de sportif başarı. Sportif başarı olmadan, markayı ileriye taşımak çok kolay değil. Sportif başarıyı parayı döndürebildiğiniz zaman da bu yönetim başarısı oluyor. Bu konular hakkında deneysel çalışmalar var. Altınordu örneğini verebiliriz. Son yıllarda Altınordu ciddi bir markalaşmaya gitti. Sportif başarıda da altyapı ile markalaşmaya gitti. Bugün Dünya'da altyapı denildiği zaman aklıma gelen kulüplerden Ajax var. Bunu Türkiye'de de gerçekleştirmek gerek. Türkiye'den son yıllarda futbolcular Avrupa'ya gitmeye başladı. Türk futbolcular önemli kulüplere gitmeye başladı."

"AYDINSPOR MARKASI KAYBEDİLDİ"

"Bugün Türkiye'nin neresine giderseniz gidin, Aydınspor'u bilmeyen yoktur. Bir de Fenerbahçe'yi 6-1 yenmişti. Bu şekilde de ismini duyurmuştu. Biz bu markayı kaybettik. Yerelde her kulüp markalaşamayabilir. Böyle bir güç yok. Önemli olan doğru markayı yaratabilmek. Aydın'ın markası Aydınspor'du. Ben İstanbul'da bir mağazaya gittiğimde mağaza sahibi Abdullah Kiğılı ile geçen konuşmada Aydınlı olduğumu öğrenince, "Mukan babayı tanır mısın, Efsane Aydınspor Başkanı" dedi. Mukan Perinçek de bir markaydı. Hala Aydınspor konuşuluyorsa, bu markalaşma sayesinde. Aydınspor o dönemlerde çok iyi işler başarmıştı."

"AYDIN'IN EKSİKLERİ VAR"

"Aydın'da çok önemli eksikler de var. Aydın'ın iyi bir stadı yok. Bizim Aydın'a yapacağımız bir stat, buraya alabileceğimiz bir kupa maçı veya milli maçın getirisi hayal bile edilemez. Aydın'da incir, zeytinyağı kalmaz. Gelen taraftarlar, Aydın'ın meşhur ürünlerini alacak. Oteller dolar, tosçu kazanır, minibüsçüler kazanır, şehirde herkes kazanır. Bunlar önemli şeyler. Aydın'ın her anlamda eksikleri var bu konuda" dedi.

ALTUNTAŞ: AYDINSPOR HERKESİN DİLİNDEYDİ

Eski futbol hakemi Ömer Altuntaş da, "Aydınspor o dönem herkesin dilindeydi. O dönem herkesin arabasında Aydınspor logosu, iş yerinde Aydınspor bayrağı, flaması, atkısı vardı. Aydın halkı, Aydınspor'a sahip çıkmıştı. Aydınspor, gerçekten çok iyi bir markaydı. Kahvede, köftecide, büfede Aydınspor'a ait bir ürün vardı. Aydın'da, müthiş bir Aydınspor sinerjisi vardı. Sportif başarı ile bu markalaşma çok iyiydi" dedi.

"MERYEM BOZ MARKANIN ÖNEMLİ AYAĞI"

Aydın Büyükşehir Belediyespor'un markalaşmasıyla ilgili yapılan konuşmada Aydın Büyükşehir Belediyespor yöneticilerinden Ömer Altuntaş, "Meryem Boz, Türkiye'de isim yapmış bir sporcu. Biz bu sporcuyla bir incir fotoğrafı paylaşabiliriz. Meryem Boz, markalaşmanın ilk adımlarından birisiydi. Aydın'da bir bu sporcuyu 2 yıl önce televizyondan izlerken, şimdi şehrimizde izliyoruz. Meryem Boz'u, Aydın'da bir kafede otururken görebiliriz, çarşıda görebiliriz. Aydın Büyükşehir Belediyespor geçen hafta Yenipazar'da bir etkinliğe katıldı. Yenipazar pidesi de bu şekilde tanıtıldı. Böyle etkinlikler yapmaya önem veriyoruz" dedi. (SPOR SERVİSİ)







 
Son Eklenen Haberler