Takip Et

SON DAKİKA

Öğretmenler çok ama çok dertli

23 Kasım 2016, Çarşamba 12:45

     


24 Kasım Öğretmenler Günü nedeniyle yapılan araştırmalara göre, öğretmenlerin atanma sorunundan ekonomik sıkıntılara kadar pek çok konuda dertli oldukları belirlendi.

Mezun olduktan sonra atanmak için sıra bekleyen , atandıktan sonra ise maddi manevi sorunlarla mücadele eden öğretmenlerin, tüm bu olumsuzluklara rağmen çocukları en iyi şekilde yetiştirmek için fedakarca mücadele etikleri tespit edildi.

EN BÜYÜK SORUN ATAMALARDA

Araştırmalara göre Türkiye, 50 yaş üstündeki öğretmen oranı en düşük ülke olurken, çalışan öğretmenler içinde en büyük oranı 30-39 yaş arasındaki öğretmenlerin oluşturduğu tespit edildi.

Öğretmen başına düşen öğrenci sayısı ise ilköğretimde 16, ortaöğretimde 13 olarak saptandı. Toplam atanan öğretmen sayısının son yapılan sözleşmeli öğretmen atamalarıyla birlikte 903 bin 863 olduğu ortaya çıkarken bu sayının öğretmen açığını gidermede yeterli olmadığı belirlendi.

ÖĞRETMENLER MOTİVASYON SIKINTISI YAŞIYORLAR

Bu arada özel bir üniversitede, aralarında Aydın'ın da bulunduğu bin 285 öğretmen üzerinde yapılan araştırmada, öğretmenlerin, yaşam şartları, eğitim sistemindeki değişiklikler ve bölgesel faktörlerden doğrudan etkilendikleri ortaya çıktı.

Öğretmenlerle bire bir yapılan görüşmelerde çıkan sonuçlara göre, öğretmenlik mesleğinde, birçok meslekte olduğu gibi verimsizliğin en büyük nedeninin motivasyon eksikliği olduğu belirtildi.

Araştırmada şu sonuçlar oraya çıktı:

"Araştırmada öğretmenlerin mesleğe olan ilgi ve bağlılığı ölçülmeye çalışıldı. Öğretmenlerin motivasyon düzeyinin ortanın üzerinde bir değer aldığı görüldü. Öğretmenlerimizin motivasyonu yüksek. Yani mesleklerini coşkuyla, heyecanla ve mutlulukla yaptıklarını ifade edebiliriz. Ege ve İç Anadolu Bölgesi'nde görev yapan öğretmenler, diğer bölgelerde görev yapan öğretmenlere göre kendilerini daha mutlu hissediyor, görevlerini daha içten yapıyor. Doğu Anadolu ve Güneydoğu Anadolu Bölgesi'nde görev yapan öğretmenlerin motivasyonları, diğer bölgelerde görev yapan öğretmenlerden anlamlı bir şekilde düşüktür. Memleketinde çalışan öğretmenlerin motivasyon düzeyi, memleketinde çalışmayanlara oranla daha yüksek.

Mesleğe yeni başlayan öğretmenlerin motivasyon düzeyi düşük. Öğretmenlerin yaşları ilerledikçe içsel ve dışsal motivasyonları artıyor. Sosyal ve ekonomik şartların ağırlığı da fark edilebilir düzeyde. Araştırmanın geneline baktığımızda, öğretmenlerin yüzde 47'si kendini 'mutlu, huzurlu ve itibarlı' görmektedir. Öğretmenlerin sahip oldukları çocuk sayıları arttıkça içsel ve dışsal motivasyonları artıyor. Dikkati çeken diğer bir sonuç ise, evli olan öğretmenlerin, bekar öğretmenlere göre motivasyonlarının daha yüksek olması. Evli ve çocuk sahibi öğretmenler, mesleğe daha bağlı, işini daha severek yapıyor." (SUAT DENİZ)

BÖLGENİN EN BÜYÜK REZİDANS PROJESİ: GOLD TOWERS...

 







 
Son Eklenen Haberler