Takip Et

SON DAKİKA

"Cumhuriyetin 100. yılında Koçarlı bambaşka olacak"

22 Eylül 2020, Salı 15:28

Koçarlı Belediye Başkanı Nedim Kaplan, tvDEN'de yayınlanan Emin Aydın'la Baş Başa programının konuğu oldu. Kaplan, "Cumhuriyetin 100. yılında altyapı ve üst yapı meselelerini aşmış halde bir Koçarlı hediye etmek istiyoruz" dedi.

(FOTOĞRAFLAR İÇİN TIKLAYIN)

Koçarlı Belediye Başkanı Nedim Kaplan, İçişleri Bakanı Süleyman Soylu'nun ziyaretini değerlendirdi. Kaplan, "Bakanımızın Aydın ziyareti siyasi bir ziyaret değildi. Resmi bir ziyaret için geldi. Adnan Menderes'i çok önemsediğini biliyoruz. Müzenin temel atma törenine de gelmişti. Belli bir aşamaya geldi müze. Açılış aşamasına yaklaşıyor müze. Müzeyi ziyaret ederek düzenlemeler hakkında fikirlerini paylaştı. Çakırbeyli'nin Koçarlı sınırları içerisinde olması bizim için avantajlı. Faydalı olduğu kanaatindeyim. Adnan Menderes Müzesi ile ilgili yarışma düzenliyoruz. Resim ve şiir konulu. Başvekilimizin 59. yıldönümü anısına ödüllü bir yarışma düzenledik ulusal düzeyde. Müracaatlar başladı. Ödül alan ilk 3 eseri Adnan Menderes Müzesi'ne bağışlayacağız. Birinciye 3 bin TL, ikinciye 2 bin TL ve üçüncüye bin TL ödül verilecek. 500 TL de mansiyon ödülü verilecek" dedi.

"CUMHURİYETİN 100. YILINDA YENİ BİNADA OLACAĞIZ"

Bakan Soylu'nun Koçarlı'ya destekleri sürüyor diyen Kaplan, "Belediye yeni hizmet binası, belediye konukevi, emniyet ve jandarma yeni hizmet binası konusunda Bakanımız projeleri üstlendi. Aşk Gemisi ya da Demirkaya Parkı olarak bilinen alana Millet Bahçesi yapılacak. Yüzde 40 seviyelerine geldi. Modern bir düğün salonu, kafeterya, dinlenme alanları, ücretsiz internet, kitap okuma yerleri olacak. Oyun alanları olacak. Gemi görünümlü kafeterya olacak. Şu an mevcut binamız bize yetmiyor. Koçarlı'ya yeni bir bina kazandırmış olacağız. 2021 sonu itibariyle yeni binamıza geçmeyi hedefliyoruz. Cumhuriyetin 100. yılında yeni binada hizmet vereceğiz" dedi.

"KANALİZASYON SORUNU ÇÖZÜLECEK"

Koçarlı'nın yıllardır devam eden bir altyapı sorunu olduğunu söyleyen Kaplan, "Büyükşehir Belediyesi bir kısmını yapmış ama faal değil. Hizmete sunulmamış. Biz Koçarlı'nın göbeğinde foseptik çekiyoruz. Kötü görüntü. Çevre ve Şehircilik Bakanı'na konuyu bildirmiştik. 2021 yılı içerisinde kanalizasyon meselesi çözülecek. Ya Büyükşehir Belediyesi tarafından yada bakanlık tarafından ama çözülecek" dedi.

KOÇARLI'YA SPOR YATIRIMLARI

Kredi Yurtlar Kurumu (KYK) ile ilgili açıklama yapan Kaplan, "KYK yurdumuz depreme dayanıksız olduğu tescillenmiş. Boşalttılar yurdu. Yeni bir modern yurt yapılacak. Bununla ilgili çalışmalar başladı. Pandemi dönemi varken binanın bir an önce yıkılması lazım. Gençlik ve Spor Bakanlığı'nın da yatırımları var. Futbol sahamız yenilecek, çevre düzenlemesi yapılanacak. Tenis kortu da olacak. Mahallelerde semt sahaları yapacağız. Koçarlı'da halısaha yok. Ayıptır yani. Koçarlı'da 2 halısaha yapılacak. Kapalı ve açık halısaha olacak. Daha rahat ortamda spor yapılacak. Koçarlı halkı spor tesislerine kavuşacak. Koçarlı'da yüzme havuzu talebimiz var. Bu projeyi de gerçekleştirmek istiyoruz" dedi.

GÜNEŞ ENERJİ SANTRALİ PROJESİ

Koçarlı'ya Güneş Enerji Santrali (GES) kurmayı hedefliyoruz diyen Kaplan, "GES ile belli bir noktaya geldik. İhale aşamasına geçeceğiz. Aylık 180 bin TL gibi bir gelir kazandırmayı hedefliyoruz belediyeye. Zor kısmı aştık. Şimdi projelendirme ve ihale hazırlama sürecimiz var. 1.3 megawatt olacak. 5 megawata kadar çıkarılabilir bir alan olacak" dedi.

"KOÇARLI'YI TANITIM NOKTASINDA ÇALIŞMALAR DEVAM EDİYOR"

Koçarlı'nın tanıtımına katkı sağlayan Kaplan, "Koçarlı'da Cincin Karpuzu tanıtımına katkı sağladık. Cincin Karpuzu önemli bir marka oldu. Eşref Gülpınar ve ekibine teşekkür ediyorum. Koçarlı tanıtımına katkı sunacak projelere destek veririz. Cincin Karpuzu ile ilgili coğrafi işaret almak için çalışma başlattık. Koçarlı Cihanoğlu Kulesi eski Cihanoğlu Beyliği'nin yaşadığı bir alan. Konak var içerisinde. Önemli bir alan. Cihanoğlu Kulesi etrafında kamulaştırma çalışmaları başladı. Ciddi bir restorasyon çalışmaları başlayacak. Koçarlı'da ayrıca yeni bir ralli yarışı yapılmasıyla ilgili çalışmamız devam ediyor. Yaptığımız ralli yarışması Adnan Menderes Kent Ormanı'na katkı sağladı. Yamaç Paraşütü ile ilgili çalışmalarımız var. 2 bin 100 dekar alana sahibiz. Tabiatla iç içe. O bölgede yeni piknik alanlarının yapılmasıyla ilgili talebimiz var. 2021 yılı içerisinde yeni alanlar kazandırmak istiyoruz. Adnan Menderes Kent Ormanı'nda gün batımında nikah kıymak popüler hale geldi. Talep çok fazla" dedi.

"ÇAKIRBEYLİ YAŞLANMA KÖYÜ OLACAK"

Kaplan, "Çakırbeyli Mahallesi'nde bir pazar var. Bu pazarın sahibi halktır. Çakırbeyli, Türk siyasi hayatına yön vermiş önemli bir yerdir. Türk siyasetinde yer alan herkes Aydın'a gelince Çakırbeyli'ye uğramak ister. Koçarlı - Söke yolunun da iyileştirilmesi yönünde bir talebimiz var. Çakırbeyli'yi yaşlanma köyü haline getireceğiz" dedi.

"BİZ YARDIMA KOŞTUK"

Kaplan, "İncirliova Belediye Başkanı dostumdur. Bizden Acarlar'da moloz ve hafriyat noktasında çalışma istediler. Biz bunu camide yaptık. Sokak çalışması yapmadık. Biz böyle talepleri geri çevirmeyiz. Bizden yardım istendiğinde destek vermeye hazırız. Belki başkanımız yanlış anlamış olabilir. Bizim sosyal ve kültürel tesisler noktasında talep gelirse geri çevirmeyiz. İbadethane için yardıma koştuk" dedi.

Kaplan, ayrıca 4-5-6 Haziran 2021 tarihinde Çam Fıstığı Festivali'ni yapmayı planladıklarını açıkladı. (ARİF YILMAZOĞLU)