Takip Et

SON DAKİKA

Turizmci Tevfik Bağcı, tvDEN’de turizmi değerlendirdi

16 Eylül 2017, Cumartesi 17:30

Peninsula Turizm Yönetim Kurulu Başkanı Tevfik Bağcı, tvDEN’de canlı olarak ekrana gelen Arzu Yaşar Öztekin ve Ediz Verdioğlu ile tvDEN Gündem programının konuğu oldu.

(FOTOĞRAFLAR İÇİN TIKLAYIN)

Arzu Yaşar Öztekin ve Ediz Verdioğlu’nun sunumuyla Kuşadası’ndan canlı olarak gerçekleştirilen tvDEN Gündem'in konuğu olan Peninsula Turizm Yönetim Kurulu Başkanı Tevfik Bağcı, Türkiye’deki turizm sektörü, Didim ile Kuşadası bölgelerine yapılan yatırımlar ve turizm sektöründe yaşanan problemler hakkında değerlendirmede bulundu. Uzun yıllardır turizmle 2 yönlü olarak uğraştığını belirten Tevfik Bağcı, hem yurtdışından Türkiye’ye turist getirdiklerini, hem de konaklama hizmeti verdiklerini söyledi. Antalya’ya, Marmaris’e, Bodrum’a, İstanbul’a ve Ege Bölgesi’ne çok sayıda turist getirdiklerini ifade eden Bağcı, “Geçen sene yaklaşık 300 bin kişiyi Türkiye’de ağırladık. Özellikle Ege Bölgesi’nde turizmin gelişmesi açısından çok büyük çabalar sarf ettik. Burada ilk yatırımları bizler yaptık. Son dönemde yapmış olduğumuz Didim’deki 5 yıldızlı tesislerle Didim turizminin kalkınmasını sağladık. Bu tesisleri yaptığımız içinde Türkiye’ye değişik destinasyonlardan daha fazla yabancı turist gelmesini sağladık” dedi.

“TURİZMİNİN GELİŞMESİ İÇİN BÜYÜK ÇABALAR SARF ETTİM”

Peninsula Turizm olarak Türkiye’ye ilk defa uçak bazında İrlandalıyı getiren, İzmir’e ilk defa Ukrayna ve Polonya’dan charter indiren şirket olduklarını vurgulayan Tevfik Bağcı, “Türkiye’de onlarca büyük turizm şirketi var. Onlarda Türkiye’ye çok büyük katkı sağlıyorlar. Ama ben aslen Aydınlıyım. Ege Bölgesi’nin biraz daha canlanması ve Ege turizminin gelişmesi için büyük çabalar sarf ettim. Didim, hayatı boyunca bizim yatırımımızdan önce Polonyalıyı, Rus’u ve Slovakyalıyı görmemişti. Ama bizim yatırımımız ile birlikte Didim’de ve Kuşadası’nda turist çeşitliliği oluştu” diye konuştu.

“KALİTELİ HİZMET VERMEYE ÇALIŞIYORUZ”

Grup olarak 8 tesislerinin olduğunu anlatan Tevfik Bağcı, şunları söyledi: “Tesislerimiz, ‘TripAdvisor’ ve ‘HolidayCheck’ gibi sitelerin listelerinde ilk 5 arasında olan tesisler. İyi ve kaliteli hizmet vermeye çalışıyoruz. Gelen turistin ikinci veya üçüncü defa devamlı gelen müşteri haline getirmeye çalışıyoruz. Geçen hafta Didim’deki bir tesisimizde 17’inci defa gelen İngiliz vardı. Devamlı yurtdışındayız, pazarlamalar yapıyoruz. Ben aynı zamanda Slovakya’nın Ege Bölgesi fahri konsolosuyum. Onlarla büyük ilişkiler içersine girdik. Türkiye’ye epeyce charter getirmeye başladık. Antalya bölgesine haftada 14 uçak indiriyorum. Önümüzdeki sene İzmir ve Bodrum havalimanları içinde epeyce uçak anlaşmaları yaptık. Yani yörenin kalkınması için her şeyi yapıyoruz.”

“2017’DE BİRAZ DAHA İYİ BİR SEZON GEÇİRDİK”

Bağcı, siyasi kavgalar ve terörün Türkiye’den kaybolduğu taktirde Türkiye’nin turizmde çok daha ileriye gideceğine inandığını söyledi. Hiç kimsenin terörün olduğu bir yere gelmek istemeyeceğini kaydeden Bağcı, şöyle konuştu: “Allah kimseyi 2016 gibi bir yıl yaşatmasın. 2017, 2016’ya göre çok daha iyi ama 2015’in gerisindeyiz. 2016 ile kıyaslarsak 2017 çok daha verimli geçti. Buda Türkiye’ye turist getiren turizmcilerin çabasıyla oldu. İstediğiniz kadar en iyi tesisleri yapın turist getiremedikten sonra bu tesislerin hiçbir önemi kalmaz. Burada önemli olan tur operatörlerin çok daha iyi çalışması, büyük çabalar sarf etmesi, bunun sonucunda da Türkiye’ye çok daha fazla turistin gelmesi önemli.”

“TURİZM HUZUR DEMEK, EĞER HUZUR BULAMAZSAK OLMAZ”

2018 yılı için ümitli olduğunu belirten Peninsula Turizm Yönetim Kurulu Başkanı Tevfik Bağcı, “2016 yılında kaybettiğimiz pazarlar vardı. Örneğin Polonya, Hollanda ve Slovakya gibi ülkelerden devamlı Bodrum’a ve Antalya’ya inen charter uçuşlarımız vardı. Bunları 2016’da kaybettik. Ama bunlar tekrar ülkemize ilgi göstermeye başladı ve benden tekrar yer talebinde bulundular. Belli anlaşmalar yaptık, otellerin belli kapasitesini kapattık. Yani herhangi bir terör veya başka bir doğasal olay olmazsa ben 2018’in daha iyi geçeceğine inanıyorum. Turizm huzur demek, eğer huzur bulamazsak olmaz” diye konuştu. Turizmde makyaj ve imajın önemli olduğunu söyleyen Bağcı, “Makyajı her zaman değiştirebilirsiniz. Ama imajı birden bire değiştirebilmeniz mümkün değil. Bizler iyi bir imaj yakalamalıyız. Geçen seneki terör olaylarından sonra çok büyük kötü imajlar yaşadık. Bunların silinmesi zaman alacak” dedi.

“ÜLKE OLARAK HAK ETTİĞİMİZ DEĞERİ ALAMIYORUZ”

Türkiye’deki servisin dünyanın hiçbir tarafında olmadığını anlatan Tevfik Bağcı, “Gezmediğimiz otel yok, dolaşıyoruz. İspanya’da, Yunanistan’da, İtalya’da, Fas’ta, Tunus’ta ve Mısır’da Türkiye’deki servisi bulamazsınız. Türkiye’deki oteller yok ama maalesef İspanya’daki 3 yıldızlı bir otelde oda kahvaltı, Türkiye’deki delüks otel fiyatına satılıyor. Biz hak ettiğimiz değeri alamıyoruz. Çok ucuza satılıyoruz. Buda Türkiye’nin üçüncü dünya ülkesi gibi gösterilmesinden kaynaklanıyor” ifadesini kullandı. Bağcı, kendisinin Türkiye’de terörle ilgili devamlı yayın yasağı olmasının taraftarı olduğunu vurguladı.

“BÜROKRATİK ENGELLER, YATIRIMCININ ÖNÜNÜ KESİYOR”

Didim’de yapılan turizm tahsisleri ile ilgili de değerlendirmede bulunan turizmci Tevfik Bağcı, “Tahsisler, Didim için büyük bir şanstı. Antalya’nın en büyük ve en kaliteli gruplarından olan Barut Grubu, Didim’den arazi tahsisi aldı. Barut Grubu’nun Didim bölgesine girmesi demek, Didim’in üç basamak atlaması anlamına geliyor. Bunlar gerçekten Türkiye’de turizmi çok iyi yapan ve işi bilen insanlar. Ama önlerinde çok büyük bürokratik engeller var. Yıllar önce bu tahsisleri aldılar, şimdiye çoktan yatırımı bitireceklerdi ama hukuksal süreçleri aşamıyorlar” diye konuştu. 2005 yılında İzmir’in Selçuk İlçesi’nin Pamucak mevkisinde de 3 golf sahasının tahsise çıktığını anlatan Bağcı, sözlerini şöyle sürdürdü: “Türkiye’deki Kempinski Grubu, bu tahsisi aldı ve çok güzel şeyler yapacaktı. Eğer oraya 3 golf sahası yapılsaydı bu yöre halkının hem ekonomisi, hem kültürel değerleri, hem de dünya görüşü değişirdi. Ama maalesef 12 yıldır mahkeme devam ediyor. Değişik bürokratik engeller nedeniyle yatırımlar yapılamıyor. Yazıktır, günahtır.”

“DİDİM’İN İSTİKBALİ VAR AMA KÖTÜ BİR İMAJI VAR”

Didim’in Ege Bölgesi’nde gelişmeye müsait en iyi yerlerden bir tanesi olduğunu belirten Tevfik Bağcı, Didim’in büyük bir istikbalinin olduğunu, ancak kötü bir imajın olduğunu kaydetti. “Didim, sahilde büfe ve barakadan geçilmeyen bir şehir” diyen Bağcı, “Hiçbir insan kız arkadaşı veya ailesiyle gezerken herhangi bir kişi tarafından çekilmek istemez. Bu gibi davranışlar turizmi yok eder. İspanya ve Yunanistan’da bunu göremezsiniz. Ben yanımda bir acenteci misafirimle Didim sokaklarında yürüyemiyorum. Ben Didim’e yatırım yapan birisi olarak Didim sokaklarında yürüyemiyorsam, turisti siz düşünün. Kamu ve sivil toplum kuruluşları, bunlara karşı bir önlem almak zorunda” şeklinde konuştu.

“KUŞADASI, ÇOK HOYRAT KULLANILMIŞ”

Kuşadası’nın da bugüne kadar yerel yönetimler tarafından yol ve imar planları gibi hiç yatırım yapılmayan bir şehir olduğu değerlendirmede bulunan Bağcı, “İnsanlar burayı çok hoyrat kullanmışlar. İnsanlar, bugün yapalım, yarın ne olur diye düşünmemişler. Kuşadası’nın en büyük şanssızlığı bu. O kadar çok düzensiz ki, Örneğin Davutlar-Güzelçamlı bölgesinde muhteşem bir sahil hattı var. Zamanında 0/500 imar planı uygulansaydı bugün Antalya-Belek’ten çok daha güzel bir yer olurdu” dedi.

Türkiye’deki iç pazar turizmi hakkında da değerlendirme yapan Tevfik Bağcı, “İç pazarda son 4 yıldır büyük bir ivme kazanıldı ve çok büyük başarı elde edildi. Zaten ülkeler önce kendi iç pazarını düzeltip, ondan sonra dışa yönelmeli. İç pazar, bizim olmazsa olmaz pazarlardan bir tanesi. Türkiye’nin 80 milyon nüfusu var ve iç pazar Türkiye için çok önemli. Önümüzdeki yıllarda bu önem daha da artacak. Artık insanlar tatil bilincine sahip oldular. Her kesime hitap edecek olan tesisler yapmak lazım” diye konuştu. Bölgelerinin de iç pazarda önemli bir yere sahip olduğunu sözlerine ekleyen Bağcı, sözlerini şöyle tamamladı: “Artık dünyada ısınma gibi bir problem var. Dolayısıyla batı bölgesinde şartlar biraz daha farklı. Böyle giderse gelecekte Ayvalık bölgesi, turizmde çok önemli yerlerden birisi olacak. Çünkü buralarda ısınmaya başlayacak. Ege Bölgesi, turizmin vazgeçilmezlerinden. Antalya bölgesinde akşam çıkıp bir yerde oturamazsınız. Rutubet ve nem çok kuvvetli ama bu bölge öyle değil.” (EDİZ VERDİOĞLU)