Takip Et

/>

SON DAKİKA

Aydın’a 143 bin liralık AB projesi

11 Mart 2016, Cuma 15:23

     


Markalaşma Yenilikçilik ve Kalite Geliştirme Derneği’nin (MARKAYDER) hazırladığı ‘Avrupa Boyutuyla Girişimcilik Gelişimi Projesi'', ''Sivil Toplum Diyaloğu 4, İşletme ve Sanayi Politikası'' hibe programınca desteklenmeye hak kazanarak Aydın’a 143 bin euro'luk en yüksek bütçeli projeyi getirdi. Amaçlarının yerel ürünlerle yeni girişimcilere yeni kapılar açmak olduğunu söyleyen MARKAYDER Başkanı Av. Peri Banu Nemutlu, “Projemizin amacı, Aydın’a ve Türkiye’ye özgü yerel ürünlerle yeni girişimciler kazanmak” dedi.

Uluslararası çalışmaların yapılacağı projede, Aydın Genç İşadamları Derneği projenin eşbaşvuranı, Çek Cumhuriyeti, Polonya, Yunanistan, İtalya, Solvenya proje ortakları olurken, Yöresel Ürünler ve Coğrafi İşaretler Türkiye Araştırma Ağı (YÜCİTA) ve İstanbul TOBB Genç Girişimciler Kurulu proje iştirakçisi oldu. Aydın Ticaret Borsası da projenin destekleyicisi olarak yer aldı.

“YEREL ÜRÜNLERLE GİRİŞİMCİLİK MODELLERİNİ GELİŞTİRMEK”

Nemutlu, “Projemiz 143 bin euro ile Aydın'a kazandırılan en büyük bütçeli proje oldu. Projeyle birlikte yerel ürünler, markalaşma ve coğrafi işaretler konularında girişimcilik becerilerinin geliştirilmesini ve farkındalığın artırılmasını hedefliyoruz” diye konuştu. Proje ortağı ülkeleri gezerek, girişimcilik öğrenimi ve girişimcilik becerilerinin geliştirilmesi konusunda iyi uygulamaların ülkemizde yaygınlaştırılmasını sağlayacaklarını belirten Nemutlu, “Yerel ürünlerle girişimciliği sağlamayı ve AB ile sürdürülebilir işbirliğini hedefliyoruz. Projemiz 15 ay sürecek” ifadelerini kullandı.

“GİRİŞİMCİLİK EL KİTABI HAZIRLAYACAĞIZ”

Proje faaliyetlerinden bahseden Nemutlu, sözlerine şöyle devam etti: “Projedeki katılımcı ülkeler ve Türkiye’deki yerel ürünlerin, markalaşması ve coğrafi işaretler ile girişimcilik konularında ‘Durum Analizi’ çıkartacağız. ‘Girişimcilik El Kitabı’ hazırlayıp kendi işini kurmak isteyenlere kolaylık sağlayacağız. Proje kapsamında ayrıca biri lise öğrencilerine ve diğeri de üniversite öğrencilerine olmak üzere rol modellerin de davet edileceği ‘Girişimcilik Seminerleri’ düzenleyeceğiz.”

Proje kapsamında ‘Yöresel Ürünler ve Coğrafi İşaretlerle’ ilgili çalışmaları ulusal ve uluslararası düzeyde yapabileceklerini kaydeden Nemutlu, “Projemizde iki temel şeyi esas aldık. Aydın’daki girişimcilik potansiyelini yönlendirebilmek ve yerel ürünlerle girişimcilik sağlayabilmek istiyoruz. Projenin iştirakçisi Yöresel Ürünler Coğrafi İşaretler Türkiye Araştırma Ağı... Bunu özellikle vurgulamak istiyorum. Çünkü Türkiye’nin tek profesyonel ağıdır” dedi.

“ÜLKELERDEKİ GİRİŞİMCİLİK MODELLERİNİ İNCELEYECEĞİZ”

'Yöresel Ürünler ve Coğrafi İşaretler' konusunda bir kanun olmamasını eleştiren Nemutlu, “Bu konuda gerçekten yerel denetimler eksik. Aydın’da 30 yakın potansiyel var, fakat sadece 2 ürün tescillidir. Bu oran Türkiye’de de böyledir. Türkiye’de ortalama 2 bin 500’e yakın potansiyel var, coğrafi işaretli ürün sayısı 180’dir. Coğrafi işaretler alanında yapacağımız her etkinlik, alanında uzman kişiler tarafından sürdürülecektir” diye konuştu.

Projede neler hedeflediklerini anlatan Nemutlu, sözlerine şöyle devam etti: “ Temel çalışma konuları girişimcilik ve coğrafi işaretlerdir. 5 ülkeye çalışma ziyaretleri düzenleyeceğiz. Onlarda coğrafi işaret sistemi nasıl? Girişimcilere devlet tarafından sağlanan destekler nelerdir? Yerel ürünlerde girişimcilik modelleri yaratılabilir mi? gibi çalışmalarımız olacaktır. Aydın’da neden kestane ile ilgili bir sektör oluşmasın? Farklı pazarlama yöntemiyle bu sektöre giren gençler neden olmasın. Aydın bu konuda çok zengin. Bu çalışmaların başlatılması gerekiyor.”

“YEREL ÜRÜNLERİ TESCİLLEYİP DÜNYA PAZARINA GİRELİM”

Türkiye’nin en büyük sorunun paketleme olduğunu belirten Nemutlu, “Bizim en büyük sorunumuz paketleme yok ve pazarlamamız zayıf. Zeytinyağını buradan depolayıp gönderirsiniz İtalya bunu şişeler dünya pazarına sokar. Yani sizin yerel ürününüz başkalarının etiketiyle dünya pazarına giriyor. Ülkeler belli kalıplara oturmamış ürünleri, ülke pazarına sokmuyor. Türkiye paketleme ve etiketlemeyi yapamadığı için kaybediyor” diye konuştu. Proje kapsamında paneller düzenleyeceklerini bildiren Nemutlu, “Genç girişimcilerin hedefleri sadece kafe açmak olmasın. Yerel ürünlerle kendilerine hedef koysunlar. Daha başarılı çalışmalar olacağından şüphe yoktur” dedi.

Proje açılış toplantısının Aydın’da yapılacağını söyleyen Nemutlu, “Bütün proje ortaklarımızla 23, 24, 25 Mart’ta Aydın Ticaret Borsası’nda toplantımızı gerçekleştireceğiz. Projenin tanıtımı ve bilgilendirme yapacağız” diye konuştu. (ÖZGE SÖNMEZ)







 
Son Eklenen Haberler